Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HomeSeer-skolen #6: Devicer


Moskus

Anbefalte innlegg

1 time siden, SteinarH skrev:

Jeg prøver å få en forståelse av denne tidsstyringen, men har litt utfordringer med hvordan man skal definere døgnskifte. Finnes det en god forklaring på dette?

 

«Before XX:XX» betyr fra kl 00:00:01 til kl XX:XX. «After XX:XX betyr fra kl XX:XX til kl 23:59:59. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, ZoRaC skrev:

Before XX:XX» betyr fra kl 00:00:01 til kl XX:XX. «After XX:XX betyr fra kl XX:XX til kl 23:59:59

 

Så dette betyr at man må lage to linjer eller eventer for døgnskifte? Har du noen eksempel.. (Litt treg på dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ZoRaC skrev:

Riktig. :)  

 

Flott, da har jeg forstått det riktig :). Men det blir kanskje flere utfordringer når man skal ha forskjellig tidspunkt i helgene vs hverdager?

 

Skal bruke dette til å styre ovner og gulvvarme, og ønsker at tidspunkter for innslag av nattsenking skal være forskjellig i helgedager kontra hverdager. I dagens Nobø-system, fungerer dette sømløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, SteinarH skrev:

Skal bruke dette til å styre ovner og gulvvarme, og ønsker at tidspunkter for innslag av nattsenking skal være forskjellig i helgedager kontra hverdager. I dagens Nobø-system, fungerer dette sømløst.

 

Installer SDJ-Vstat og EasyTrigger. :) 

Da får du en «schedule» du setter opp via gui. :) 

 

EDIT:

@lasseruud ble visst før meg ? 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lasseruud skrev:

Ta en titt på EasyTrigger-pluginen. Der kan du sette opp schedule for ei hel uke.

 

1 minutt siden, ZoRaC skrev:

Installer SDJ-Vstat og EasyTrigger. :) 

 

Da gjør jeg et forsøk på dette. Takk til dere begge så langt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Moskus så har heg foreløpig samme behov for varme og lys på fridager i uken(syke barn etc) og helligdager, og andre på arbeidsdager(kontortid/ unger på skole/bhg) 

Jeg bruker Moskus sitt Termostat-script kombinert med Fridager-script. 

I utgpunktet Høy temp når hjemme og lav temp om natta/borte(og vindu/dør oppe over 1 min). 

Har egne VD for tid på døgnet og lyst/mørkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, gullfrode skrev:

Som Moskus så har heg foreløpig samme behov for varme og lys på fridager i uken(syke barn etc) og helligdager, og andre på arbeidsdager(kontortid/ unger på skole/bhg) 

 

Samme her. :) 

Men jeg bruker SDJ-VStat og håndterer fridagene via events. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.