Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fjernvarme hytte som kun har solstrøm


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk,

 

Har lenge hatt lyst å kunne "ringe hytta varm" spesielt siden hytta ikke har innlagt strøm så det er blir veldig kaldt og fuktig om høst, vinter og tidlig vår.

Ble til at jeg installete en dieselvarmer beregnet for båt og bobiler da jeg har 12V tilgjengelig. Dette fungerte veldig greit, men den medfølgende kontrolleren hadde ikke input for start og stop. Løsningen be "Afterburner" som er en erstatnings kontroller som er designet og produserer av Ray Jones i Australia: http://www.mrjones.id.au/afterburner/

Kontrolleren har blåtann og wifi, innebygget web Interface og ikke minst MQTT som var det viktigste for min del. Den er nå koblet opp til en 4G router som står fast på hytta, og snakker med MQTT broker hjemme som står port forwardet mot internett met autentisering aktivert. Status og house keeping blir publiser når verdier endrer seg, samt at den subscriber etter verdier som gjør det mulig å fjernstyre den, samt endre hele konfigen om en så vil det. Må si det er sjeldent jeg blir så imponert over et produkt, dette er meget godt konstruert, tenkte derfor å dele min gode erfaring her, om det er andre som ser etter tilsvarende. 

 

Den er nå selvfølgelig integrert i Home Assistant:

 

image.png.14c48f4b7a89366ec420f35e7c22f881.png

 

image.png.eef629eb3527f9d3097094a7e161c70c.png

 

God påske!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kjetilsn skrev:

Kontrolleren har blåtann og wifi, innebygget web Interface og ikke minst MQTT som var det viktigste for min del. Den er nå koblet opp til en 4G router som står fast på hytta, og snakker med MQTT broker hjemme som står port forwardet mot internett met autentisering aktivert.

Takk for tipset! Denne så spennende ut! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.