Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Kommer meg ikke inn på Phoscon


GAS

Spørsmål

Noen som kan komme med noen tips for hva jeg kan prøve for å komme meg inn på phoscon. Sluttet å virke etter windows uppdate!!

Dårlig waf her, hun vil ha tilbake Homey istedenfor Homeseer

Har prøve ip adressen jeg finner på Homeseer å de to knappene oppe til høgre på deconz.

a.PNG

b.PNG

c.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Ser at Phoscon er satt opp på port 8080. Du er sikker på at det er denne du prøver å nå? Dvs: «169.254.72.154:8080».

Det var forøvrig en «rar» privat IP-adresse. Den er utenfor det som er definert som standard private IP-adresser… Er det bevist valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Det er link local ip. Ofte automatisk satt av os og kan brukes i LAN innenfor samme segment.

Mulig denne har endret seg for deg. Anbefaler å bruke 127.0.0.1 om det er samme maskin, evnt finne en mer fast IP maskinen har.

 

Du nevner ikke om du evnt kjører docker eller på annen maskin..

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Link-local_address

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kjører alt på samme maskin.

Etter å ha restartet maskinen å kjørt deconz som admin fekk jeg tilgang til phoscon. Men fekk fortsat ikke tilgang via Homeseer så i irritasjon og desperasjon endte jeg me å slette den å legge den inn på nytt.

Så nå har jeg en haug med devices å events som må ryddes å fikses...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.