Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Billig bevegelsesensor 433


tonheim

Anbefalte innlegg

4 timer siden, tonheim skrev:

Bevegelsesensor 433

Noen som har erfaringer med denne? 

Vil den fungere i HS3?

Alternativer?

 

http://www.clasohlson.com/no/Cotech-bevegelsessensor,-Smart-Home/Pr366362000

Manual: http://images.clasohlson.com/medias/sys_master/9454198063134.pdf

 

Bevegelse.PNG

Rett meg gjerne hvis jeg tar feil men:

Jeg har forstått det slik at de fleste systemer ikke støtter Cotech Smart home serien.

Se for eks Kompatibel med feltet...

Har selv noen enheter med Cotech Smart Home, ingen av dem registreres med Tellstick eller RFXTRX433E.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, tonheim skrev:

Takk for svar!!
Vet du om noen billige alternativer som vil snakke med RFXTRX433E?

Hum... Jeg har selv en Nexa sak.. men @Moskus har vist opplevd en del problemer med de.

Jeg fant fort ut at det var verdt prisen å gå for Z-Wave. kanskje noen av de som har lengre erfaring med 433MHz enheter har noe input her? (igjen kanskje @Moskus har noe tips?) 

 

Fant denne ved et kjapt søk:

http://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/plug-in-produkter/fjernstrombrytere/tradlos-bevegelsessensor-408093/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
2 minutter siden, Arne Johnny skrev:

If «bevegelse» skru på dette lyset. Via Hs.

Nei, det er riktig tolket. Men det betyr at "dette lyset" ikke er 433 MHz. :) 

 

De bevegelsessensorene repeterer signalet sitt såpass lenge at de blokkerer annen informasjon en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er riktig tolket. Men det betyr at "dette lyset" ikke er 433 MHz. [emoji4] 
 
De bevegelsessensorene repeterer signalet sitt såpass lenge at de blokkerer annen informasjon en god stund.

Aha. Ja da skjønner jeg. Ja når du sier det så trigger de z wave lys og zigbee lys.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok for moro skyld med ein slik når eg bestilte Fibaro wallplug på tilbud før jul. Den har fungert tipp topp. Blir brukt til å skru på fleire Fibaro dimmer 2, eit par Ikea Trådfri pærer og ein 433MHz wallplug. Har aldri opplevd at den blokkerer for sistnevnte. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.