Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dimmer lever sitt eget liv?


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Jeg har en (Fibaro tror jeg) dimmer på gangen utenfor to soverom som har fått for seg at den skal leve sitt eget liv.. :(
I utgangspunktet er det ingen ting som tilsier at denne skal slå seg på på natta, men i senere tid har den begynt med det - i tillegg går den på umiddelbart om jeg slår den av.
image.thumb.png.50052fc49a53d35a6f116fdd8590392e.png

Kjører Homeseer 4.

 

Det som styrer denne er fire ting;
* Et event som slår på "alle" lys i denne etasjen når sola går ned (her er det delayed actions som gradvis øker lysstyrken, men lyset er uansett fullt på lenge før natta)
* Et event som slår av lysene i overnevnte event
* En bevegelsessensor i gangen som slår av/på 
* En Sunricher "glassbryter" med assosiasjoner hvor en av "kanalene" går direkte mot denne dimmeren ( i tillegg går en annen på denne og et soverom.)

Som en ser i screenshot fra loggen over her er det mange ganger av/på på kvelden i går ifm bevegelse, dette funker greit.
Så, litt etter midnatt begynner den å tulle. Alle de tilfellene jeg har manuelt slått den av fra Homeseer går den på umiddelbart igjen.
Til slutt fikk jeg slått den av ved å dekke til bevegelsessensoren og vente til denne sto i "no motion", for så å slå av med glassbryteren. Likevel har den slått seg på kl 01:50..

Dimmeren har ingen assosiasjoner bortsett fra mot Homeseer, og det har ikke skjedd noe annet som jeg kan se at skal påvirke dette i aktuelle tidspunkt.
I loggen ser jeg at siste registrerte bevegelse på sensoren er 00:14, og no motion 00:15..

 

 

Tips?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, der kan du faktisk fort være inne på noe! For 1,5 uke siden tok jeg i bruk en slik en igjen... skal ta å sjekke :)  Det kan fort være du er inne på noe der - den rgbw'en står på soverommet og fikser "nattlys" om det detekteres bevegelse, og sensoren står slik at det er mer enn nok å snu seg i senga for å trigge.. (kun en svaaaak rød led under senga som lyser opp på natta...)
Tusen takk for nyttig tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.