Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS3 - Problemer etter strømbrudd


gah

Anbefalte innlegg

Etter et strømbrudd for noen dager siden er det lite som fungerer. Det kan virke som Homeseer ikke klarer å kommunisere med nodene. Merker meg at batterinodene (bevegelsessensorene) fortsatt rapporterer som vanlig, men spesielt brytere (Fibaro) ikke fungerer. Har forsøkt test connectivity (failed to connect to node xx), rescan, optimize, men får bare feilmeldinger her som indikerer at en homeseer ikke får kontakt med de.

 

Er litt i villrede for hvor jeg skal begynne å lete etter feil egentlig. Mistenker at løsningen trolig er ganske enkel så har egentlig ikke prøvd så veldig mye i engstelse for å lage mer krøll. Muligens må jeg inn med en backup, men er litt usikker på om jeg har en fersk liggende så tenker å prøve litt safe løsninger først. Kommer heller ikke inn på Homeseer via ftp lenger.

 

En enkel restart av Homeseer kan vel neppe gjøre mer skade så det er kanskje første bud?

 

Takknemlig for alle tips :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hometroller SEL. Jeg har ikke opplevd noe lignende før men tror kanskje ikke det har vært noen strømbrudd heller siden jeg flyttet inn.

 

Loggen viser egentlig at Homeseer ikke klarer å kommunisere ut til (noen) av nodene. Noen av nodene rapporterer imidlertid inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.