Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave JS - ZWaveJS2MQTT - Multisensor 6 oppdaterer ikke binary


Anbefalte innlegg

Jeg har konvertert til Z-wave JS - ZWaveJS2MQTT og har en liten utfordring med Multisensor 6.

 

Når jeg satte opp Multisensor 6 så kom alt inn som det skulle inn i HA. Endret deretter parameter til å sende bevegelse som binary. I ZWaveJS2MQTT ser jeg at den mottar true/false-verdier på bevegelsessensoren, men i HA vil ikke entiteten oppdatere seg og den står som deaktivert.

 

Noen som har et triks for å hjelpe HA (Z-wave JS) til få dette til å fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det uten å finne ut av det...

 

Etter flere forsøk på å sette config på noden så begynte den plutselig å oppdatere entiteten i HA. Aner ikke hva som gjorde utslaget, men det fungerer iallefall nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 24/04/2021 at 23:00, Kim123 said:

Den oppdaterer seg hvertfall ikke når den står som deaktivert. Ligger den aktivert etter det virket?

Ja, plutselig så våknet entiteten. Det hjalp ikke å manuelt sette den til aktiv i HA, da ble den bare en aktiv entitet som ikke ble oppdatert.

 

Har fortsatt ikke skjønt hva som gjorde at det ble ok, men det får bare være :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.