Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vaskemaskin/Tørketrommel-sensor


Anbefalte innlegg

Søk litt på forumet her så finner du nok noen tråder [emoji106] Ellers vet jeg at Heatit ganske nylig har lansert "single relay" som støtter 16A. Dette er zwave-basert og vet ikke hva ditt system støtter?

Ellers har jeg hørt om folk som både bruker vibrasjonssensorer og eller dørsensorer alt etter som hvor enkelt/avansert du vil ha det.

Foretrekker strømmåling helst selv, men disse fibaro Wall Plug tåler dårlig det de sier de skal tåle. Sier 2500 W og vaskemaskin skal ha max 2100W hos meg, men ser ut som de nesten smelter så sluttet med det...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Hva skjer ved overbelastning. Si 3000w på en som er begrenset til 2300W. Smelter vel ikke?

 

Har en vibrasjonssensor, men hvor skal jeg plassere den. Fungerte ikke så bra på toppen av tørketrommelen. Må slå ekstra hardt for å få utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hvg99 skrev:

Takk. Hva skjer ved overbelastning. Si 3000w på en som er begrenset til 2300W. Smelter vel ikke?


Kan gå bra eller det kan ta fyr. De fleste av dem har innebygget vern som skal slå

de av ved overbelastning. 
 

1 time siden, hvg99 skrev:

Har en vibrasjonssensor, men hvor skal jeg plassere den. Fungerte ikke så bra på toppen av tørketrommelen. Må slå ekstra hardt for å få utslag.


Jeg brukte bare på vaskemaskin, mener jeg festet den på slangen. Måtte også

sette sensitiviteten på max (Aqara sensor i deCONZ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.