Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

KNX plugin


Fermate

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg noen få KNX moduler og en "KNX-USB Stick" for ganske lenge siden.

Tok meg under 2 timer å lage et program som kunne sende og motta telegrammer på gruppe nivå.

Tanken var egentlig å skrive en plugin til HomeSeer men da trenger jeg noen som har masse KNX utstyr i huset for å teste... og som også har HomeSeer.. finnes det noen slike?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei!

 

Har hus med Schneider KNX. 

Pc med homeseer 3(og lisens til 4)

Hager TH120 KNX ip-interface http://www.hager.no/e-katalog/styringsteknikk/byggautomasjon-knx/knx-system-ets/system-knx-ip-knx-router-og-gateway/54989.htm

Zwave Uzb-stick 

 

Har ikkje ETS, huset er satt opp. Ønsker å bruke homeseer til logisk styring av KNX-delen i huset og å utvide funksjoner og integrasjon mot zwave, zigbee og automatisering. 

 

Ip-interface er kjøpt inn men ikkje kobla til i sikringsskapet. 

 

Korleis går man fram for å opprette kommunikasjonen mellom Homeseer og KNX-nettverket?

 

Og kan man oppdage enheter på nettverket automatisk, eller må alle adresseres manuelt?

 

Med vennlig hilsen 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29/04/2016 at 02:11, Fermate said:

Kjøpte meg noen få KNX moduler og en "KNX-USB Stick" for ganske lenge siden.

Tok meg under 2 timer å lage et program som kunne sende og motta telegrammer på gruppe nivå.

Tanken var egentlig å skrive en plugin til HomeSeer men da trenger jeg noen som har masse KNX utstyr i huset for å teste... og som også har HomeSeer.. finnes det noen slike?

 

Nå finnes det, bare noen år for seint? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Join said:

Hei!

 

Har hus med Schneider KNX. 

Pc med homeseer 3(og lisens til 4)

Hager TH120 KNX ip-interface http://www.hager.no/e-katalog/styringsteknikk/byggautomasjon-knx/knx-system-ets/system-knx-ip-knx-router-og-gateway/54989.htm

Zwave Uzb-stick 

 

Har ikkje ETS, huset er satt opp. Ønsker å bruke homeseer til logisk styring av KNX-delen i huset og å utvide funksjoner og integrasjon mot zwave, zigbee og automatisering. 

 

Ip-interface er kjøpt inn men ikkje kobla til i sikringsskapet. 

 

Korleis går man fram for å opprette kommunikasjonen mellom Homeseer og KNX-nettverket?

 

Og kan man oppdage enheter på nettverket automatisk, eller må alle adresseres manuelt?

 

Med vennlig hilsen 

 

 

Hei, det finnes en KNX-plugin til Homeseer, men den blir ikke utviklet lenger, så det er ikke det beste systemet for KNX, om det fortsatt kreves en lisens for pluginen kan du få min, jeg trenger den ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.