Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

LED lister styrt med Zigbee


Anbefalte innlegg

Skal opp med to led lister i ett kontor, ca 2,5 meter hver. Ønsker å styre de via zigbee og en av/på bryter på vegg. 

 

Har funnet denne fra elektroimportøren: https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-5-kanaler-led-kontroller/4512707/Product.html

 

Ser dog at den skal drives av 24 volt så må da dra ned spenningen først. Blir litt mange kokker. 

 

Noen som har tips til enkel løsning fra 230v? Og noen tips til led striper som kan klippes og loddes? > 5m bør dekke mitt behov. Trenger ikke RGB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært noe borti noen løsninger som kobinerer driver og kontroller, bortsett fra IKEA sin som GAS referer til.

 

Når det gjelder LED striper så vil jeg anbefale å kjøpe en COB stripe for jevnere lys (slipper å se punkter).

 

Hvis vil handle i Norge så har jeg gode erfaringer med ledbelysning.no. Men jeg har etthvert ut a man får mye mer for pengene på Aliexpress. Handlet nettop denne: Bicolor COB LED Strip with Dimmer 24V 12V CCT FCOB Soft Flexible COB Tape Yellow Cool White 2700 6500K Dimmable LED Strip|LED Strips| - AliExpress, som jeg er veldig fornøyd. Merk at dette er CCT eller tunable white stripe. Dvs. den har både kald og varmhvite dioder. Hvis du bare vil ha en hvitfarge er nok andre modeller som er bedre. 

 

Jeg kjøpte en slik liten sak for å kontrollere den; Mini Zigbee DC5V 12V 24V 5050 RGB/RGBW/RGBCW/CCT/Dimmer Smart LED Strip Controller APP/Voice Control For Echo Plus/SmartThings|RGB Controlers| - AliExpress. Fungerer med vanlig 12 eller 24 v veggadapter og var ikke noe problem å legge til Philips Hue.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.