Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa: Monkey


Anbefalte innlegg

Siden Monkey havnet i bunn av Alexa: Notify Me, tenke jeg jeg skulle lage en egen posting for den her.

 

Monkey skillen gjør det altså mulig å få Alexa til å si noe UTEN at du har snakket til henne først. Du kan styre til hvilken device som meldingen kommer MEN ikke (jeg har ikke funnet det ihvertfall) til alle.

Gjør slik:

(Jeg har flere Alexa devicer i huset og bruker altså en Monkey for hver device så jeg skal styre hvor meldingen kommer)

Gi Echo devicene dine unike navn før du starter, om du endrer dem i etterkan må du endre Routinene etterpå

 

Enable Monkey skillen i Alexa og koble kontoene til Amazon.

Lag en monkey for hver echo device:

 

image.png

 

 

Lag en "Routine" for hver av Monkeyene i Alexa appen:

 

In the Alexa App (on your mobile device), go to “Routines”. Create a new Routine, give it a name and then in the “When this happens” section select “Smart Home” and select the Monkey you just created.

In the “Add Action” section, select “Skills”, then “Your Skills”, then choose “Voice Monkey”.

Select the Alexa device that should make the announcement and then save the routine.

 

Lag dette scriptet i HS:

 

Public Sub Main(pParams As String )

   Dim sParams() as string = pParams.tostring.split("|")
   Dim sMonkey as string = sParams(0)
   Dim sPlainMessage as string = sParams(1)
   Dim sMessage as string = sPlainMessage
   Dim sResult as string =""

   Dim sAccess_token = "xxx"
   Dim sSecret_token = "yyy"

    sMessage = Replace(sMessage, " ", "%20")
    sMessage = Replace(sMessage, "æ", "%e6")
    sMessage = Replace(sMessage, "ø", "%f8")
    sMessage = Replace(sMessage, "å", "%e5")
    sMessage = Replace(sMessage, "Æ", "%c6")
    sMessage = Replace(sMessage, "Ø", "%d8")
    sMessage = Replace(sMessage, "Å", "%c5")

    sMessage = "https://api-use.voicemonkey.io/trigger?access_token=" & sAccess_token & "&secret_token=" & sSecret_token & "&monkey=" & sMonkey & "&announcement=" & sMessage

' Debug    hs.writelog("Monkey", "Message:" & sMessage)

    sResult = hs.urlaction(sMessage, "GET", "", "")

    If InStr(sResult, "{""status"":""success""") = 0 Then
        hs.writelog("Monkey", "Send Message to Monkey:" & sMonkey & " failed, result:" & sResult)
    Else
        hs.writelog("Monkey", "Sendt Message to Monkey:" & sMonkey & ":" & sPlainMessage )
    End If
End Sub

 

Token finner du her:
(Bytt ut xxx og yyy)

 

image.png

 

Kall på scriptet fra en event slik:

 

image.png

Parameterne er altså navn på monkeyen og teksten som skal leses skillt med en "pipe"

 

Have fun!
Pass på WAF....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.