Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

API mot Wordpress anyone?


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Vi har en utleieside som er bygget opp rundt Wordpress. Og i den forbindelse ønsker vi å teste ut en smart hengelås (https://developer.igloocompany.co/) mot siden.

Låsen virker som standalone, Bluetooth eller via internett. Mens vi ønsker standalone, da låsen vil være der hvor det ikke er internett.

 

Kunden bestiller/leier en gjenstand som har tag "hengelås" skal ny generert kode fra låsen sendes i ordrebekreftelsen.

Hengelåsen støtter API, SDK og webhooks. Likeså har jo Wordpress støtte for webhooks og API plugins.

 

Er det innafor å spørre her om det er noen som kan påta seg oppgaven? 

Må kunne faktureres.

 

Frank H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å gjøre jobben, men enten leser jeg feil eller så har du hoppet over et ledd i forklaringen...

 

La meg se om jeg har forstått det riktig:

Du ønsker at en standalone lås på et sted uten internett skal godta en kode som blir generert fra en internett-side?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Moskus skrev:

Jeg har ikke tenkt å gjøre jobben, men enten leser jeg feil eller så har du hoppet over et ledd i forklaringen...

 

La meg se om jeg har forstått det riktig:

Du ønsker at en standalone lås på et sted uten internett skal godta en kode som blir generert fra en internett-side?

 

@Moskus Syns du skulle påta deg denne ;)

 

Tror jeg forklarte jeg rett, men fortalte kanskje ikke alt.

I Standalone modus er det slik at jeg kan sitte på jobb og tildele deg engangskoder selv om låsen befinner seg i ingenmannsland.

Vil tippe at den fikk/får X antall koder (6 siffer) generert ved tilkobling. Og uten at jeg har sjekket det vil jeg tippe at den mottar nye koder hvis du er innafor Bluetooth dekning med telefon den er registret mot. 

 

Endret av Frankh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Moskus skrev:

Du ønsker at en standalone lås på et sted uten internett skal godta en kode som blir generert fra en internett-side?

Det finnes noen låser som kan dette. Blant annet min Easy Access EasyCode V2 dørlås. Kode som skal brukes genereres på samme måte som i kodegeneratorer til banken. Altså ut i fra en matematisk formel der en av parametrene er en masterkode. Så kan en på en nettside hente ut kodene. Nettsiden kjenner den matematiske formelen og masterkode som en legger inn og dermed kan en regne ut koden som låsen aksepterer. Låsen kan settes opp til å akseptere en slik kode kun en gang eller fram til neste kode i sekvensen er brukt. Da kan en ikke fortsette med gammel kode. Er lagd for utleieboliger uten nettilgang.

Endret av stigvi
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Frankh skrev:

I Standalone modus er det slik at jeg kan sitte på jobb og tildele deg engangskoder selv om låsen befinner seg i ingenmannsland.

Ja, det gir jo mening sammen med det @stigvi forklarer. :)

 

Kan man ha tidsbegrengnins på slike koder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Moskus skrev:

Ja, det gir jo mening sammen med det @stigvi forklarer. :)

 

Kan man ha tidsbegrengnins på slike koder?

Nå kjenner jeg ikke trådstarters lås. På min lås kan en ikke tidsbegrense det fordi klokke er ikke en del av dette. En kan begrense bruken til at en kode kan brukes kun en gang eller fram til noen knotter inn neste kode i sekvensen. I det siste tilfellet deler en ut en kode til noen som kan bruke den en dag/helg/uke. Når de reiser vil neste gjest få tildelt neste kode og når denne blir brukt så er det stopp for forrige kode.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Moskus skrev:

Ja, det gir jo mening sammen med det @stigvi forklarer. :)

 

Kan man ha tidsbegrengnins på slike koder?

Ja du har noen utvalg på denne låsen:

Four types of PINs

  1. One Time PIN (OTP)
  2. Permanent
  3. Hourly - 1 to 672 hours
  4. Daily - 29 to 367 days

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Frankh skrev:

Ja du har noen utvalg på denne låsen:

Four types of PINs

  1. One Time PIN (OTP)
  2. Permanent
  3. Hourly - 1 to 672 hours
  4. Daily - 29 to 367 days

 

På min lås er engangskode eller flergangskode i hver sine kodesekvenser. En kan prinsippielt si at engangskoder alltid starter med 11 og flergangskoder alltid med 22. I praksis er dette parametre til den matematiske formelen og kodene som genereres er tilsynelatende tilfeldige. En kan ikke se på koden og si om den er av den ene eller andre typen.

Er det slik på din lås også at du har forskjellige sekvenser for type kode og hvor mange timer/dager den skal vare?

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stigvi skrev:

På min lås er engangskode eller flergangskode i hver sine kodesekvenser. En kan prinsippielt si at engangskoder alltid starter med 11 og flergangskoder alltid med 22. I praksis er dette parametre til den matematiske formelen og kodene som genereres er tilsynelatende tilfeldige. En kan ikke se på koden og si om den er av den ene eller andre typen.

Er det slik på din lås også at du har forskjellige sekvenser for type kode og hvor mange timer/dager den skal vare?

Mønsteret på denne låsen er:

 

10 siffer ved bruk av timer

9 siffer ved bruk av dager

8 siffer for permanent PIN

7 siffer på engangs PIN

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.