Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Terrassevarmer - Noen som kjenner til en med Zigbee, z-wave, wifi eller annen smart hus tilkobling


Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til en terrassevarmer med Zigbee, z-wave, wifi eller annen smart hus tilkobling? Gjerne en som har en App i Homey allerede, men er åpen for forsalg generelt.

Endret av ohenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ohenrik endret tittelen til Terrassevarmer - Noen som kjenner til en med Zigbee, z-wave, wifi eller annen smart hus tilkobling

Hei, jeg tenker litt på det samme om dagen. En sak jeg vurderer er å få inn en slik på kursen som forsyner terassevarmeren, vi skal legge opp ny kurs så usikker på om dette blir noe for deg eller om du vil ha en løsning uten behov for endringer i dagens elektriske anlegg. 

 

https://www.elektroimportoren.no/heatit-zm-single-relay-16a/4512671/Product.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jakt etter dette for et år siden og fant ikke noe. Kjøpt derfor en ovn uten bryter og termostat og lagde min egen styring ved hjelp av en SSR og en Shelly1 som jeg installerte EspHome på. Har fungert glimrende.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar begge to! :)

 

@stigvi bryter jeg loven om jeg prøver å replikere dette selv? Eventuelt bryter jeg med forsikringen? Lurer også på hvilken terrassevarmer du kan anbefale, eventuelt om du kan fortelle meg hvilken du har der. 

 

@Kropling Jeg har egen 16A kurs ut til der jeg ønsker terassevarmerne. Det er en vinterhage og jeg har plass til å skru de opp på veggen. Kjenner du til noen gode som kan passe med denne modulen fra HeatIt?

Endret av ohenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet prosjektet mitt med en billig varmer fra Obs Bygg som hadde fjernkontroll. Jeg lagde en fjernkontroll (IR sender) selv slik at jeg kunne styre den fra Home Assistant. Denne varmeren ble ødelagt pga av at glødetråden brant av etter ca 1 måned og jeg fikk et ny. Det samme skjedde med den nye etter et par måneder og da fikk jeg pengene tilbake. Som var like greit. Dette var en varmer som var av typen kortbølge. Det var greit at den kom raskt i gang, men den ga ikke noen behagelig varme. Siden vi brukte den i en inneglasset hagestue så er ikke vind et problem. Endte derfor opp med en 1500W langbølge fra Frico. Den er langt mer behagelig i varmen og tar allikevel ikke mer enn et par minutter på å varme seg opp. Men jeg finner den ikke igjen så mulig den er en utgått modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.