Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smartbryter med 3 innstillinger


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om noen dere ute vet om en smartbryter som kan settes til flere innstillinger enn av/på?

 

Jeg skal styre en vifte med off/low/high - innstilling.

Viften står i en bolig som benyttes til korttidsutleie, derfor ønsker jeg at leietakere skal kunne styre viften selv

med en fysisk bryter på veggen, samtidig som jeg ønsker å kunne styre viften fra smarttelefonen min når 

ingen er til stede i huset. Det er aktuelt å da slå den over på automatisk av/på ut fra nivå på en fuktighetssensor.

Det er viktig at den fysiske bryteren bare sender impulser/signal om hva som skal skje med viften.

En mekanisk bryter vil trolig ikke fungere uten at jeg følger opp at alle som er innom huset

setter den i riktig posisjon før de går.

 

Jeg har spurt etter en slik bryter hos flere store leverandører på nettet, uten hell. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namron har noen brytere som passer i vanlige vegg-bokser, feks https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-foh-bryter-k4/4512727/Product.html. Denne kan jo da feks konfigureres med at hver knapp er 1 innstilling. En merkelapp med 'off', 'low' og 'high' burde gjøre det innlysende for utenforstående.

 

Ikke prøvd disse selv, men Namron har da et relativt greit rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.