Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Dra nytte av gammel mobiltelefon


Nexst

Spørsmål

Hei, ser litt på muligheten for å bruke en "gammel" android telefon eller to hjemme, som feks ip-cam (med bevegelsessensor). Vil også da ha mulighet til å få rapport om temperatur på telefonen(batteritemp?), og evt skulle den bli for varm, mulighet for å slå av feks. 

 

En annen ting jeg funderer på, er om det går å bruke telefon med IR sender(lest at endel telefoner hadde det før, bla HTC), tror nemlig jeg har en slik liggende. 

Burde da kunne gå å konfigruere inn den mot varmepumpa. 

 

Tips og evt andre nyttige ting som man kan bruke dette til mottas med takk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
3 minutter siden, Nexst skrev:

Hei, ser litt på muligheten for å bruke en "gammel" android telefon eller to hjemme, som feks ip-cam (med bevegelsessensor). Vil også da ha mulighet til å få rapport om temperatur på telefonen(batteritemp?), og evt skulle den bli for varm, mulighet for å slå av feks. 

 

En annen ting jeg funderer på, er om det går å bruke telefon med IR sender(lest at endel telefoner hadde det før, bla HTC), tror nemlig jeg har en slik liggende. 

Burde da kunne gå å konfigruere inn den mot varmepumpa. 

 

Tips og evt andre nyttige ting som man kan bruke dette til mottas med takk!

 

 

 

Ang IR sender kan du iallefall bruke anymote til å styre varmepumpen, men her må du gå via blåtann tror jeg. det er iallefall slik med den eksterne IR blasteren til anymote. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
8 minutes ago, Salvesen said:

 

Ang IR sender kan du iallefall bruke anymote til å styre varmepumpen, men her må du gå via blåtann tror jeg. det er iallefall slik med den eksterne IR blasteren til anymote. 

 

ser ut som den kan integreres mot tasker. er tasker vanskelig å få koblet opp mot Domoticz? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Just now, Salvesen said:

 

har du mer info om hvor du fant ut dette? Kjenner ikke til domoticz dessverre.

 

bare googlet anymote, og fikk opp appen på et av søkene.

 

 

AnyMote Universal Remote +WiFi

Free Access (local features):
- customize remote by re-arranging buttons, changing colors, positions, text, icons & more
- create macros to execute multiple commands on a single touch
- use automated tasks to execute commands without interaction (like Mute on Call)
- Tasker integration 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 minutter siden, Nexst skrev:

 

ser ut som den kan integreres mot tasker. er tasker vanskelig å få koblet opp mot Domoticz? 

Gamle mobiler har mye potensiale til bruk som IR sender(finnes plugins til tasker for eksempel) og som sensor(temp, akselergometer og mye mye mer).

 

Tasker er ikke så vanskelig å koble mot Domoticz, for de som kan det... Det krever at du lager til forespørsler via http, med mindre Domoticz har en form for plugin til Tasker(bruker OpenHAB selv). 

 

@Merko har skrevet litt om å få Tasker til å utføre en handling basert på en kommando fra systemet.

 

Se også guide fra @Sqwerty for mer info om integrering av tasker mot Domoticz.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
4 minutes ago, Lazarus said:

Gamle mobiler har mye potensiale til bruk som IR sender(finnes plugins til tasker for eksempel) og som sensor(temp, akselergometer og mye mye mer).

 

Tasker er ikke så vanskelig å koble mot Domoticz, for de som kan det... Det krever at du lager til forespørsler via http, med mindre Domoticz har en form for plugin til Tasker(bruker OpenHAB selv). 

 

@Merko har skrevet litt om å få Tasker til å utføre en handling basert på en kommando fra systemet.

 

Se også guide fra @Sqwerty for mer info om integrering av tasker mot Domoticz.

Takk skal du ha! har litt å se gjennom i ettermiddag / kveld! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.