Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dashboards og Statistikk i HS(?)


Anbefalte innlegg

 

HS-nub her igjen.

 

En ting jeg savner litt fra HA er dashboards. - Der var det enkelt å sette opp dashboards som viste den informasjonen jeg var ute etter, feks. ett for hvert rom, ett med alle temperaturer i huset OSV. - Er det ikke noe slikt i HS? - Det er noe muligheter i Mobilappen ser jeg, men det må da gjøres på hver enhet, og får det ikke helt tilå se ut slik jeg vil. - Dessuten finner jeg ikke helt samme mulighetene på PC? :o - Synes det er litt drøyt å betale 2k for HSTouch bare for å vise info slik jeg vil ...

 

Og - statistikk. - I utgangspunktet er jeg ute etter å vise en side med grafer som viser strømforbruk og strømpris i forhold til temperatur ute (og muligens inne) - Hva trenger jeg da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, kjetilkl skrev:

Er det ikke noe slikt i HS?

HS er ikke like enkel akkura der, hvis man vil ha et web-grensesnitt. Alternativet til HomeSeer er HStouch, men det krever litt innsats. Det jeg liker best med det er imidlertid at det er et eget program, og har da andre muligheter som web'en ikke har. HStouch er vel på salg et par dager til, hvis du ikke har Pro (den følger med Pro).

 

Men det finnes flere som kjører HS i bunn, og bare bruker HA som front-end. Det kan man gjøre, f.eks. via egnet plugin eller MQTT. https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/hs3-hs3pro-software/hs3-hs3pro-discussion/1384566-homeseer-with-home-assistant-front-end

 

31 minutter siden, kjetilkl skrev:

Synes det er litt drøyt å betale 2k for HSTouch bare for å vise info slik jeg vi

2k...? Oi, den har blitt dyrere ja. 

 

39 minutter siden, kjetilkl skrev:

Og - statistikk. - I utgangspunktet er jeg ute etter å vise en side med grafer som viser strømforbruk og strømpris i forhold til temperatur ute (og muligens inne) - Hva trenger jeg da?

Dette har de lovet skal komme, og det må de nok pent og pyntelig gjøre. Men i mellomtiden ville jeg kjørt Device History.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd selv, men du kan se på jon00 HSTILE for å lage en webside og HSBuddy for alternativ mobil applikasjon.

Selv har jeg teste HSTouch som er en separat hobby i seg selv - på godt og vondt. Er også enig i at Homeseer Mobile trenger litt omsorg, men funker fint til enkle ting.



Sent from my SM-G781B using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutes ago, Moskus said:

2k...? Oi, den har blitt dyrere ja.

 

Ja vel, 149USD på salg, men da kan jeg like godt kjøpe en oppgrawdering til Pro for 195USD (burde kanskje ha gjort det med en gang, i stedet for å få for standard 🙄 - men så ikke for meg at jeg trengte HStouch hvis jeg ikke skulle lage egendesignede skjermer som kontrollerer ting.)

 

 

31 minutes ago, aarpi3 said:

Jeg har ikke prøvd selv, men du kan se på jon00 HSTILE for å lage en webside og HSBuddy for alternativ mobil applikasjon.

Selv har jeg teste HSTouch som er en separat hobby i seg selv - på godt og vondt. Er også enig i at Homeseer Mobile trenger litt omsorg, men funker fint til enkle ting.

 

Tittet på HSBuddy, men synes ikke det var enklere akkurat ....

 

Når jeg tenker meg omkunne man jo brukt PowerBI til info-dashboards .... men må nesten få all dataen inn i en skikkelig database...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kjetilkl skrev:

Når jeg tenker meg omkunne man jo brukt PowerBI til info-dashboards .... men må nesten få all dataen inn i en skikkelig database...

Device History som nevnt, og det finnes andre måter også (typisk til større systemer som jeg ikke husker navnet på).

 

Hvis du gjør noe kult i PowerBI så lærer jeg gjerne mer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.