Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Event som trigger events i HS4


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en autolåsefunsjon i HS4 som starter en teller om dørlåsen blir åpnet. Mellom 09:00 og 18:00 autolåses dørene eller 60min, mens etter etter 15min. Autolåsing skjer også ved husstatus = borte. Alt dette er det eventer som holder styr på og trigger, men så skjer det noen ganger at døra ikke er skikkelig lukket og da feiler autolåsingen. Jeg har derfor laget en validerings-event som trigges av autolås-eventene med en pause på 10s. 

 

I validerings-eventen har jeg satt trigge-condition til "manually triggered" men da synes det som om condition ikke blir tatt hensyn til (naturligvis?), og hele greia hopper rett til tingene som skal skje etter "then". Kan nok lage noen greier med en VD som kan trigge mine "under-events", men jeg kunne svært gjerne tenke meg å færrest mulig workarounds...

 

Er det noen som har en smart løsning på å la en event trigge en ny event, men at conditions samtidig blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fjosepose skrev:

I validerings-eventen har jeg satt trigge-condition til "manually triggered" men da synes det som om condition ikke blir tatt hensyn til (naturligvis?)

Du må aktivt huke av for at conditions skal sjekkes (i det eventet som trigger validerings-eventet), ellers går den rett til actions.

 

14 timer siden, Fjosepose skrev:

Er det noen som har en smart løsning på å la en event trigge en ny event, men at conditions samtidig blir med?

Jeg gjør det hele tiden. :) 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.