Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Varmepumpe som integrerer godt i Homeseer?


Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter varmepumpe og et kriterie er jo at dette integrerer greit med Homeseer.

 

Er det noen merker jeg bør se på, eller noen jeg absolutt bør unngå? Jeg ser Daikinseer også skal fungere med Panasonic sine, og ser egentlig da på denne modellen . Noen som har trua? Eller andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min plugin DaikinSeer støtter iallefall noen Panasonic modeller, men jeg kan ikke garantere at jeg støtter alle. 

Jeg har selv Daikin så slik sett får jeg ikke gjort så mye hvis det feiler på Panasonic-delen.

 

Bare så du er advart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi Kaiteki (med flere modeller) kan styres bidereksjonalt med en ESP8266/ESP32.

Dette krever at man implantanterer nevnte ESP inne i varmepumpa, programmert og loddet opp til egnet plugg. Ikke for alle, men da har man full kontroll over MQTT.

 

Hvilken styring man velger må nesten taes ut i fra tilgjengelig kompetanse og også lokal leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor ikke bare kjøpe Daikin? Den bør iallefall funke med Diakinseer :) 

 

Jeg har en Daikin og en Panasonic. Forsåvidt fornøyd med begge, men mest fornøyd med Daikin både i funksjonalitet og integrering mot Home Assistant.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo til på Kaiteki da det var tilbud hos Megaflis i helgen. Satser på at jeg finner en løsning med esp/mqtt når det kommer så langt. Noen gode guider/linker å dele?

 

Jeg er litt på gjerdet om jeg egentlig burde hatt multisplit og to innedeler. Gikk for enkel løsning da jeg er redd for at det fort blir for dyrt og tidkrevende P finne riktig/god løsning med multisplit mtp føringsveier osv. Inntrykk av at det er mye mindre konkurranse på pris der også sammenlignet med de "enkle" variantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrick skrev (6 timer siden):

Jeg er litt på gjerdet om jeg egentlig burde hatt multisplit og to innedeler. Gikk for enkel løsning da jeg er redd for at det fort blir for dyrt

Jeg gjorde samme vurdering og havnet på samme resultat.

 

Linker:

https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2887-mitsubishi-varmepumpe-på-esp8266-og-mqtt/?tab=comments#comment-32769

https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2887-mitsubishi-varmepumpe-på-esp8266-og-mqtt/?do=findComment&comment=64858

https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/4424-ekstern-temperaturføler-til-mitsubishi-varmpepumper/?&page=2#elControls_75475_menu

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
NilsOF skrev (På 14.6.2021 den 20.02):

Jeg gjorde samme vurdering og havnet på samme resultat.

 

 

Ser du har en Kaiteki av samme modell som meg. Jeg sliter med å åpne til hovedkortet på min. Redd for å knekke plastklips hvis ting åpnes med makt i feil rekkefølge/retning. 

 

Jeg skal vel ha av dekselet på høyre side, men finner ikke ut hvordan jeg vipper det av..

 

IMG_20210626_094341.thumb.jpg.64e3a99edd02a52d78fcfe80d16daae4.jpgIMG_20210626_094240.thumb.jpg.9e27cd608e22f36ba8b44e6a9f9dc201.jpgIMG_20210626_094344.thumb.jpg.74d1a66231a236e6b97664ad12ff9a5b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ikke enkelt å åpne..

Tror jeg lot lokket være på..

Men alle skruene du ser under lokket, og muligens også oppå må ut.

Kanskje du finner noen skruer under filteret også.

Jeg husker ikke eksakt..

Iallefall var det mye lirking og luring før fronten kom av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant heldigvis en service-manual, ellers hadde jeg nok herpet diverse klips. 

 

Man må av med frontpanel og et lite smalt panel langs undersiden (med deksler foran skruene) før man tar av hele høyre panel. Da er det lett å komme til.

 

Jobber nå med MQTT. Syns det er litt magert med topics/informasjon, men det er vel kanskje ikke alt av informasjon som er tilgjengelig gjennom CN105-kontakten. Kunne veldig gjerne sett effekt her blant annet.

 

Mitsubishi_Electric_MSZ-LN_VG2_Service_Manual_Eng.pdf

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.