Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan installerere jeg Zwavejs2mqtt på en Pi uten å bruke docker eller annet dill?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Ser ut som om alle på Home Assistant-forumet bruker Docker. Jeg gjør ikke det, og jeg har ikke tenkt å gjøre det hvis jeg kan unngå det. Er det noen som vet hvordan jeg installerer manuelt? Jeg har googlet til øyet ble stort og vått, og det nærmeste jeg kom, er quickstarten til prosjektet:  https://zwave-js.github.io/zwavejs2mqtt/#/getting-started/quick-start

 

Problemet er bare at det må være til en annet operativsystem, for etter å ha fulgt installasjonsinstruksjonene for "NodeJS or PKG version", får jeg bare dette:

 

./zwavejs2mqtt
bash: ./zwavejs2mqtt: klarte ikke å kjøre binærfil: Ugyldig format på eksekverbar fil

 

Så jeg trenger vel noe som kan kjøres med apt-get eller npm? Jeg er ikke veldig god på Linux, men god til å følge instrukser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk. Det vet jeg. Jeg går over fra tre-fire år med Open Z-Wave, så den er alt inkludert. Den måtte bare spørres på nytt etter at jeg hadde lagt inn network key fra forrige installasjon. Den rakk å spørre den uten network key før jeg fikk den inn, og da måtte noden kjøres "Re-interview node".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.