Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homey og modus


lthor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å bytte fra Futher Home til Homye etter å ha gått lei av ting støtte som mangler, og ting som ikke er ferdig utviklet. 

Førsteinntrykket av Homey Pro virker bra. Jeg har fått inkludert min ca 40 ulike enheter, relativt problemfritt og skal nå prøve sette dette opp på et fornuftig vis. 

Enkle flows tror jeg at jeg finner ut av, men jeg savner en "enkel" måte å sette opp noe "modus", som ble flittig brukt i FH.

En måte hvor en med et enkelt trykk kan sette huset i modus; Hjemme, Borte, Kveld osv. Dette er en forutsetning for at smarthuset skal kunne bli brukt av alle i familien. 

Jeg har søkt litt og kommet over en app som heter "Virtuelle Enheter". Denne kan benyttes som "modus-bryter", men jeg sliter imidlertid med å se hvordan jeg best bør sette dette opp. Er det noen som har erfaringer eller tips på dette området, hadde jeg satt stor pris på det!?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

 

Forstår jeg det riktig: 

1. En flow for selve modusen "Hjemme". 

2. En flow for den virtuelle bryteren koblet til punk 1. 

3. En flow for den fysiske bryteren koblet til punkt 1. 

 

Dette må gjentas for alle ulike "modus"?

 

Som ny med homey synes jeg det begynner å bli mange "flower", og vanskelig å holde oversikt om noen kommer i konflikt med andre? 

Finnes det noe verktøy som kan hjelpe med dette? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.