Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rasende billig Develco strømplugg i dag 17/6


Anbefalte innlegg

Jeg har en av disse fra før, og er helt super. Betalte bare 240kr den gangen, og har ventet på at den kommer på tilbud igjen. Jeg kjører på butikken nå, for denne skal jeg ha flere av.

Brukde den i Deconz, bruker nå i zigbee2mqtt, fungerer helt strålende, men har man høy last, så tripper den ut på overlast ved innslag, og det løste jeg ved å spamme den med på-meldinger helt til jeg fikk tilbakemelding på at den var på. Vet ikke hvor lenge den varer på det viset da...

Har også hatt den stående i en ute-kontakt over vinteren (brukt til varmekabel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mongojarle skrev (På 17.6.2021 den 19.53):

Ser riktig bra ut i zwave2mqtt.

Jeg har skaffet noen nå. De ser ut til å være helt greie, men jeg får ikke noe strømforbruk fra dem. Jeg bruker deConz og HA. Noen som vet hvordan jeg får til det?

Jeg har forsøkt å lytte til eventer fra dem i Node RED, men finner ikke effektforbruk etc. noe sted. Eventene inneholder stort sett bare av og på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg får i HA med deCONZ. Watt ser ut til å vises greit, men Consumption (som jeg har omdøpt til kWh) fungerer ikke... Ser forresten at min firmware er litt eldre enn i tråden under. EDIT: Glem det, det tok bare litt tid før den endret seg fra Ukjent til 0,001 kWh. 

 

 image.png.84bb7618c22648c5ecf695312a210fd7.png

 

 

 

 

 

Endret av Venin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Har consumption på alle 3, se nederst.

 

Har satt strøm på 3 av mine 7 plugger, og har cosumption-måling på de to nyeste, den eldste står bare til 0.

 

Firmware:

Kjølerom: 2019-01-11 02:22 

Frysere: 2019-01-12 03:50

Varmeovn: 2018-11-14 18:02 (ingen comsumption)

 

Vel, jeg skrudde av varmeoven, og så kikket jeg innom zigbee2mqtt etter noen timer, og da har consumption telleren telt opp til 0,15kWh, som ca stemmer med 350W i 30min. Så jo, jeg har måling på alle, til og med den som har firmware som er lagt inn på enheten i 2018 (kan jo være samme FW versjon). Men ser ut som om denne målingen kommer noe senere enn realtime.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som ikke fikk med seg tilbudet fra Elektroimportøren:

https://www.elektroimportoren.no/develco-smart-plugg-mini-schuko-/4514702/Product.html?Event=articletile

 

Dagens pris hos Elektroimportøren er 399,-

 

Jeg har 10 stk. som jeg kan levere til 99,- pr. stk. (SOLGT)

 

Mvh. Helge 

Endret av Byelektrikeren
Solgt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.