Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Får ikke til ID Lock i ZWave to MQTT/ZWaveJSServer


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg ville gå over til den nye Hass-integrasjonen av Z-Wave og klarte å få satt opp denne så det meste fungerer. Men jeg får ikke ID Lock til å funke. Jeg kjørte det først opp uten network key, den har jeg lagt til etter første kjøring. Kan det være problemet? Når jeg åpner ID Lock, ser det sånn ut, med "undefined" på alt:

 

bilde.thumb.png.ae72259a2b86d5caa0627ed52994957f.png

 

Det litt snåle er at det står "Unknown" på alt av "Secure". Betyr et at jeg bør slette hele greia og starte på nytt? Jeg er nokså sikker på at jeg la til Popp-keypaden secure mode, og der kan jeg se batteri og andre ting. Eller er det et problem med ID Lock og implementeringen i Zwave2js? Og for å stoppe første spørsmål: Ja, jeg har riktig network key, hentet fra min forrige Hass-installasjon, og jeg har fjernet 0x0 og komma og mellomrom. Den siste var 0x10, så den ble til 10, men kan det være problemet?

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel til de som vil gjøre dette: Selv om låsen dukker opp, og man kan se at den blir låst opp og igjen, og får inn andre ting fra den, er det ikke sikkert at den faktisk lar seg låse opp og igjen. Jeg oppgraderte sist firmware i fjor vår, og jeg ville egentlig ikke oppgradre mer fordi batteriet varte så lenge (3/4 år, sånn omtrent). Men det har skjedd noe med implementeringen, for selv om låsen lot seg låse opp og igjen fra OZW, og selv om det kom inn alt av info i Hass etter at jeg hadde installert zwave2mqtt, funket det ikke å låse opp og igjen. Det gikk heller ikke da jeg bare hadde oppgradert firmware i låsen. Jeg måtte oppgradere firmware og så ta en ny runde med "Re-interview Node" (jeg gjorde det fra kontrollpanelet i Zwave2mqtt, ikke direkte fra Hass), så funket endelig alt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.