Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro smart implant og bryter med lys


Anbefalte innlegg

Ok, er vel bare jeg som ikke skjønner hvordan da. Knappen har bare to ledere og er vel beregnet for å erstatte knappen på gamle ringetrafoer. Ved å koble den inn på f.eks. GND og IN1 på smart implant klarer ikke jeg helt å se hvordan knappen skal få strøm til å lyse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (58 minutter siden):

Husk at implant skal ha DC power og ringetrafoer som regel er AC… 

Joda, er klar over det. Har ikke ringetrafo selv. 
 

For å utdype litt, har en Elko Plus dørklokke installert i en Bigbox og smartifisert med smart implant. Begge drevet av en Popp 12VDC strømforsyning. Det fungerer fint. 
 

Nå skal vi male og ordne inngangsparti etc. og fikk lyst til å bytte ut den gamle messingringeknappen med den jeg linket til med lys i. 
 

Nå er eksisterende knapp koblet til GND og IN1 på implant mens de to forskjellige ringesignalene på elko-dørklokka er koblet til OUT1 og OUT2. 
 

Men, denne knappen med lys i må få strøm for at det ska lyse. Og jeg tviler på at implant leverer strøm ut på inngangen. Derfor må det kobles annerledes, men jeg ser ikke helt hvordan. Eneste jeg kan se for meg er +12V inn på IN1 som i bildet, kan det fungere?

D7176E0F-22FC-4C55-8E47-015A263A502D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.