Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Namron dimmer default brightness


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker at lysene skal dimmes til full styrke når dimmerne skrus på lokalt, men nå blir de satt til den verdien de hadde før de ble slått av. Jeg har endret parameteret "default brightness" til 99, men dimmeren oppfører seg helt likt etter endringen. Har sjekket i logg at den nye verdien blir satt og ved interview av node har parameter 7 "99" slik det skal ihht vedlagt brukermanual. Har også prøvd å endre parameter 8, det endrer seg og dimmerene oppfører seg slik de skal. Samme problem på totalt 16 dimmere. 

 

 

Brukermanual:

https://www.elektroimportoren.no/docs/lib/1402756-Brukerveiledning-5.pdf

Z-Wave JS Config DB Browser:

https://devices.zwave-js.io/?jumpTo=0x0438%3A0x0202%3A0x0002%3A0.0&fbclid=IwAR13Ojhv73dIiD6jQ89AurWgAXAwy6htWog1LJTp86UHmILZhXe3RHNYnRQ

 

Hardware:

NUC med kun HA/derbian 1

Aeotec z-wave stick

16 Namron veggdimmere

 

Software:

Home Assistant Supervised core-2021.7.0

z-wave JS (har ikke MQTT versjon installert)

Alle dimmerene har FW:1.12

 

Noen tips hva jeg kan sjekke?
Noen som kjenner til om det er mulig å oppdatere FW på dimmere?

Er det mulig å sette opp HA slik at lysene alltid settes i full styrke etter de er skrudd på?

Er det noen med samme type som kan sjekke om det er mulig å endre "default brightness" i deres HA?

 

Mvh Erik Auglænd

Endret av Erikaugl
Ekstra spørsmål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.