Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Restore av Homeseer backup


Anbefalte innlegg

Hei

Lynet slo ned i pipa til et nabohus her om dagen og det gjorde at jordfeilbryteren vår slo ut. Den heller ukontrollerte nedstengningen av HS4 har tydelig forårsaket feil i HS-databasen, kunne se en feilmelding som tydet på det ved første oppstart, samt noen vedvarende kryptiske feilmeldinger. Uansett så er de fleste devicer borte så det taler vel for seg selv, men heldigvis har jeg kjørt full daglig backup.

 

På meg ser det ut til at backup i praksis er en kopi av hele HS4 katalogen. Er det så enkelt at en restore er bare å kopiere siste ok backup ut til HS4-katalogen og overskrive alt der?

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 11/07/2021 at 21:02, Fjosepose said:

På meg ser det ut til at backup i praksis er en kopi av hele HS4 katalogen. Er det så enkelt at en restore er bare å kopiere siste ok backup ut til HS4-katalogen og overskrive alt der?

I prinsippet ja. Men ta en backup først. HS4 skal kunne gjøre dette for det, hvis jeg har forstått det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei....jeg klarte selvfølgelig ikke å vente særlig lenge før jeg måtte prøve. Jeg har satt opp backup-løsningen til å ta en full backup annenhver dag som dumpes ned til OneDrive.

 

Det fungere tydeligvis helt fint å bare kopiere tilbake rubbel&bit fra backup😀 Eneste man må huske er å stenge ned applikasjonen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.