Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave og redundans, backup og restore


strips

Anbefalte innlegg

Nok en tråd om backup av z-wave men et kjapt søk ga meg lite. Uansett et viktig tema.

 

Er det skjedd noe nyutvikling eller noen nye produkter som tillater full backup/restore av en z-wave-pinne. Helst i Linux via kommandolinje eller scriptbart på en eller annen måte.

 

Så lenge man kan kjøre automasjonssystemene i containere er det lett å ha en full (identisk) kopi av hele systemet som kan spinnes opp hvis noe galt skulle skje. Da er det bare Z-wave-pinnen som ikke har noen form for automatisk redundans. 

 

Aeotec har jo sin backup-software men det er Windows-programvare og er GUI-styrt. Eller har det kommandolinje? 

 

Noen som har kjørt denne programvaren i Linux med Wine eller annen software? Har ikke lyst å bruke en egen windows-lisens bare for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker to UZB1 stikker og zmeserialupdater.

 

Endte opp med å kjøpe to stk. UZB1 samtidig i håp om å få samme firmware på begge.

Hvilken firmware som er oppgraderbar fra hvilken versjon til en annen ser ut til å være svart magi, jeg hoppet over firmwareoppgraderingen..

litt om det hær: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.