Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[LØST] HS4 - Event trigger, men det skjer ingenting?


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er i den spede begynnelsen av å se på HS4, men jeg får ikke et helt enkelt "magnetsensor åpnes -> Lys skrus på"-event til å fungere her. 

 

I følge loggen så trigges eventet:

image.png.d517a654740183fcd70a83aa7835218d.png

 

Og eventet i seg selv er jo veldig enkelt:

image.thumb.png.fa3f7fc75c8333994aee2940fdc9e942.png

Jeg har testet både dimmer og av/på bryter, men det skjer ingenting. 

 

Jeg har full kontroll på lyset direkte via devices og kan der skru det av/på som forventet.

image.thumb.png.5e82621ffff2747893ac6383c0388a18.png

 

 

Spesifikt er dette en Aqara magnetsensor og en gruppe av 3 Ikea Trådfri pærer. De er koblet til Conbee på en Raspberry Pi som kjører Zigbee2MQTT

 

EDIT: Løsningen...

Banale greier, men en ny funksjon i HS4 er at man må skru på hver enkelt action i events også..

 

image.thumb.png.fe923190dd692d34a3044ea0043b1799.png

Endret av Fredrick
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrick endret tittelen til [LØST] HS4 - Event trigger, men det skjer ingenting?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.