Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Multireg termostat, kun styring, ingen status?


Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Nettopp skrev:

Jeg ville vurdert en annen termostat, ikke spesielt imponert over temperaturreguleringen til Multireg. Har jo også vært noen firmware oppgraderinger som skulle bøte på dette. 

Hvilken ville du foreslått?

For meg er design ganske viktig. Samtidig er multireg testet mot Homeseer av flere her, så jeg slipper å være forsøkskanin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nettopp skrev:

Jeg ville vurdert en annen termostat, ikke spesielt imponert over temperaturreguleringen til Multireg. Har jo også vært noen firmware oppgraderinger som skulle bøte på dette. 

 

23 minutter siden, Moskus skrev:

Jeg har en multireg med ekstern romføler. Fungerer utmerket. :) 

 

Vil det si at multireg fungerer best med ekstern termostat, men er ustabil med den interne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tverfyll skrev:

 

 

Vil det si at multireg fungerer best med ekstern termostat, men er ustabil med den interne?

Du mente vel: Ekstern TEMPERATUR FØLER.

Ja, dette er best. Hvorfor?

" When using the internal room sensor, the temperature shown is the set point. Due to the internal heat buildup in the thermostat, we do not recommend to use this function. This makes the thermostat sensitive towards draft in the connection box."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mener såklart føler:) litt kjapp i svingen. 

Jeg liker egentlig best at setpunkt viser, så man slipper å trykke for å se hva som er instillt. Den reelle temperaturen kjenner man liksom på kroppen:) samtidig har jeg en skjerm med hstouch like ved;) tar en vurdering etter hvert om jeg trenger ekstern sensor:)

Endret av Tverfyll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
On 17/12/2016 at 18:05, Johs. said:

Fra manualen 

TEMPERATURE SHOWN IN DISPLAY
The temperature shown in the display is the actual temperature 
for floor sensor and the external room sensor. You are able to 
calibrate the sensor values.
When using the internal room sensor, the temperature shown 
is the set point. When using the internal sensor, the thermostat 
can seem somewhat inaccurate. This is due to heat generation 
inside the thermostat, draft and other external influences.

 

Er det mulig å få tak i denne manualen? Jeg har bare fått fire A4 sider med min termostat (samme som https://butikk.thermo-floor.no/userfiles/file/Installasjonsveiledninger/Termostater/Installasjon_Multireg_Z-Wave.pdf, bare på engelsk).

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
On 06/02/2017 at 15:14, iblis said:

 

På varmekabler trenger du egentlig ikke strømavleser så lenge du vet hvor mange watt den trekker når den er på. Da bare lager du et script som kalkulerer kw/t i forhold til On/Off status. 

 

Tja, HEATIT rapporterer jo ikke ON/OFF en gang..... Eller? Ihvertfall ikke hos meg... 

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke. HeatIt står montert på utsiden av badet hos oss, men temperaturføleren er (selvfølgelig) i badet. Ledning gjennom veggen.

Hvilken ekstern føler bruker du? Fulgte den med Heatit eller selges den separat? Kjører med intern føler nå og det er bare surr [emoji2961]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kris10an said:

Den så fin ut, men ser ut til å være utgått?

 

Men er ikke en romføler en romføler? Kan jeg bruke en DS18B20 fra et gammelt arduino-prosjekt som jeg har liggende f.eks? Får til og med skjult den ganske bra :)

 

 

IMG_2310.JPG

Den Zorac linket til over her er bare en mostand som endrer verdi etter temperaturen. Den du har er digital og vil ikke virke med termostaten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.