Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Multireg termostat, kun styring, ingen status?


Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Tverfyll skrev:

Da gjør jeg det! Har du noe ide om når den kommer? 

"Til våren" sies det.

 

5 minutter siden, Tverfyll skrev:

Jeg prøver å få oversikt over hvor all strømmen "Forsvinner". Jeg har måling/styring på panelovnene i resten av leiligheten, men mangler fortsatt oversikt over halvparten av forbruker.

Varmekabler kan trekke litt, ja. Men husk at viktige bidragsytere også er varmtvann, klesvask, matlaging og oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Tverfyll skrev:

 

Da gjør jeg det! Har du noe ide om når den kommer? 

 

Jeg prøver å få oversikt over hvor all strømmen "Forsvinner".

Jeg har måling/styring på panelovnene i resten av leiligheten, men mangler fortsatt oversikt over halvparten av forbruket.

 

På varmekabler trenger du egentlig ikke strømavleser så lenge du vet hvor mange watt den trekker når den er på. Da bare lager du et script som kalkulerer kw/t i forhold til On/Off status. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, btb skrev:

har nettopp installert multireg termostat, men får kun farenheit som status i homeseer? (celsius vises på display til selve enheten)
noe som vet hvordan jeg kan endre dette? 

 

 

multireg.PNG

 

Har du satt celsius som enhet i HS3-settings?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med Thermofloor i dag (produsenten av Multireg), og de kunne bekrefte at den nye oppdaterte utgaven vil komme rundt april :D

Selgeren jeg snakket med hintet også litt om at det ville komme en helt ny termostat med z-wave i løpet av året

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Håvardgj skrev:

Jeg snakket med Thermofloor i dag (produsenten av Multireg), og de kunne bekrefte at den nye oppdaterte utgaven vil komme rundt april :D

Supert! :)

 

9 timer siden, Håvardgj skrev:

Selgeren jeg snakket med hintet også litt om at det ville komme en helt ny termostat med z-wave i løpet av året

Hmmm... selgere har det med å si diverse ;) ... høres det ikke rart ut å lansere versjon 2 og så lansere en helt ny?

Ikke at det gjør noe, det er kjekt med valg, men likevel... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Moskus skrev:

Supert! :)

 

Hmmm... selgere har det med å si diverse ;) ... høres det ikke rart ut å lansere versjon 2 og så lansere en helt ny?

Ikke at det gjør noe, det er kjekt med valg, men likevel... :)

jo, det er sant. han nevnte noe om at de hadde støtt på noen problemer med den nye termostaten og derfor kunne han ikke gi noe eksakt tidspunkt for når den ble sluppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
On 16/02/2017 at 20:08, Håvardgj said:

jo, det er sant. han nevnte noe om at de hadde støtt på noen problemer med den nye termostaten og derfor kunne han ikke gi noe eksakt tidspunkt for når den ble sluppet.

 

Vi er i slutten av april nå og jeg har ikke sett noe nyheter om disse, så jeg antar problemene har vært større enn forventet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Q4. De skylder på nytt SDK fra Sigma. Personlig tviler jeg på at Sigma har skrevet om SDKet sitt så mye at det er grunnen til at det utsettes 6 måneder...

Jo da. I følge produsenter, den nye SDK er ikke bare, bare... I tillegg, en kan forvente passelig lang kø for produkt sertifisering...

Endret av hkmod25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
21 minutter siden, iblis skrev:

Hvorfor trenger du kWh avlesning på en enhet som alltid har samme effekt? Dette fikser du jo lett selv med en virtual device som kalkulerer forbruket for deg i forhold til termostaten sin status.

 

Multireg (i dag) rapporterer ikke sin status...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, iblis skrev:

I Z-Way gjør den det! 1f609.png

 

Sikker? Jeg fikk den til å melde on/off i HS også, mn når jeg grafet den, viste den at den hadde vært på ganske ofte, selv om temp hadde vært flere grader over settpunkt hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg begynner å bli lei av at temperatursensorene fra Clas Ohlson slutter å raportere, så jeg ønsker å lage et mer "controller-uavhengig" system.

I stuen og på kjøkkenet har jeg panelovner som styres av wallplug . Jeg ønsker å sette inn en multireg for styring av disse via assosiasjon. Fordelen er at denne kobles direkte på strøm, så jeg slipper batteribytte.

Da wallplug har strømovervåking innebygd, trenger jeg heller ikke vente på Multireg V2.

 

Noen som vet om det lar seg gjøre å bruker multireg uten elektrisk last, men kun via assosiasjon? evt noen som har forslag til controllere som har 230V forsyning som lar seg bruke?

 

Tverfyll

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tverfyll skrev:

Noen som vet om det lar seg gjøre å bruker multireg uten elektrisk last, men kun via assosiasjon? evt noen som har forslag til controllere som har 230V forsyning som lar seg bruke?

Ingen problemer å bruke den uten last tilkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Tverfyll said:

Noen som vet om det lar seg gjøre å bruker multireg uten elektrisk last, men kun via assosiasjon? evt noen som har forslag til controllere som har 230V forsyning som lar seg bruke?

 

Følger denne, gleder meg til å se hvordan du setter det opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.