Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Har vi noe bruk for trykkfølere?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

En del sensorer har innebygget trykkmåling - er det noen som bruker dette til noe fornuftig?

 

har en del Aqara temperatursensorer som også rapporterer trykk. Har aldri brukt det til noe, og er egentlig litt fristet til å ikke ta det inn i HS4 når jeg nå setter det opp, men vil høre om jeg går glipp av noe kult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke klart å tenke ut noe fornuftig bruksområde enda, så tenker jeg lar være å inkludere inntil videre. 

 

I samme gate er jo forsåvidt en hel haug med Z-wave enheter som gir masse features som jeg aldri har brukt eller sett nytten i. Kanskje noen er nyttig for diagnostikk hvis man står fast.. Eksempelvis Application Status, Heat notification, Home Security, General Purpose Alarm etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fredrick said:

Eksempelvis Application Status, Heat notification, Home Security, General Purpose Alarm etc.

Disse skjuler man.

 

Trykket er jo kjekt å vite. Men man har vel neppe bruk for mange målinger av sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (11 timer siden):

Disse skjuler man.

 

 

Hva er beste måten å gjøre dette på? Kan jo sette de til et "rom" som kalles f.eks "Ubrukt/System" eller noe. I HS4 kan jeg lage det som en kategori som kanskje blir ryddigere. 

 

Ellers er det kanskje bedre med disse?

 image.png.16486fae67d5c80b49e989af33caba92.png

Endret av Fredrick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.