Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Yale smart hub + Yale doorman


Anbefalte innlegg

Noen som vet om en integrasjon for å kunne låse og åpne Yale Doorman igjennom Yale smart hub.

Fant denne på github og installerte den gjennom HACS. Men er ikke så god på det tekniske, så er usikker på hvordan jeg setter den opp.

Noen som har erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne litt mer info.

 

Normalt hvis du installerer custom_components fra hacs så må de settes opp i integrations i kontrollpanelet i Home Assistant.

Da søker du de opp på vanlige måte for å installere integrasjoner. 

Endret av Kim123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Som helt nybegynner har jeg akkurat installert HA og HACS. Jeg tenkte jeg skulle integrere min Yale doorman/smart hub. Når jeg i HA går til HACS og "Explore & download repositories" så listes opp hundrevis av integrasjoner, men ingenting med "Yale" eller "Doorman".

 

Noen tips til en fersking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du prøver å laste ned en integrasjon som ikke er i repoet til HACS, kan du som oftest velge "custom repository" i HACS og lime inn github-linken. Da dukker den opp som en ny tilgjengelig integrasjon i HACS.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei.

Ikke så veldig teknisk av meg heller...

Har fulgt rådene over, men når HA ber meg logge inn, ber den om brukernavn, passord og PIN. Jeg har forsøkt med både den registrerte e-posten min og telefonnummeret mitt med og uten +47 som brukernavn, men ingenting funker.

 

Jeg lagde en egen PIN til Home Assistant slik at loggen registrerer at det er den som åpner og ikke jeg. Passordet er nettopp endret, så jeg vet at det er rett

 

Noen som har noen tips? Er det et brukernavn et sted som jeg ikke har funnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.