Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HeatIt termostater - hva er de ulike temperaturene?


psv021

Anbefalte innlegg

Har installert 4 x HeatIt termostat for varmekabler. I HS får jeg 3 ulike temperaturer som features/subdevices: Temperature 2, Temperature 3 og Temperature 4. Jeg antar at en er luftsensor, og en annen er gulvsensor - men er det riktig? Hvilken er hvilken, i så fall? Finner ingenting om dette i manualer eller ellers via Google...

 

I tillegg ser jeg at det litt forskjell mellom mine fire termostater. To av termostatene gir verdi for både 2 og 4:

 

image.png.02e74b3805ed3abcddd7124eb708f3dc.png

 

De to andre gir kun verdi for 2:

 

image.png.d7e6a36aa8e59cbcefea2841c1b7ba70.png

 

Hva betyr dette? Feilinstallering? Feil på termostat...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står beskrevet i manualen, dog litt uklart om man ikke kjenner til begrepene og vet hva man leter etter:

https://www.elektroimportoren.no/docs/lib/5430599-Brukerveiledning-5.pdf

Se under «ASSOCIATION GROUPS WITH MULTICHANNEL SUPPORT».

 

2. Internal room sensor

3. External room sensor

4. Floor sensor

Den første enheten din har gulvsensor montert. Andre enheten har ikke dette, kun intern sensor (luft-temperatur). Usikker på om termostaten må ha gulvsensor, evt luft- og gulvsensor aktivert for at denne skal dukke opp. Jeg har gulvsensor på alle termostatene mine og viser da gulv-temperatur her.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.