Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Identifisere devicer med secure inclusion


Fjosepose

Anbefalte innlegg

Om du går til "Node information" under Z-wave plugin'en får du opp en liste over alle Z-wave enhetene i nettverket. Du kommer også dit ved å gå til [IP til din HS-pc]/ZWaveWho

Her ser du om en enhet støtter "secure" command classes, eller bare "vanlige"

Vanlig:

image.thumb.png.36adf75b1fb882539c2aeed9322386fd.png

Secure:

image.thumb.png.189bb425da6f23b87f4ef9ba8a542c54.png

image.png

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte HomeSeer support om dette i 2019 og fikk til svar at listen viser om den støtter secure, men ikke om den er inkludert secure eller ikke:

Sitat

You can check if a device supports S0 or not by going to the node info page, then look at the command classes. If you see "Security" in the list then it supports S0 and it would have added secure unless you added it with the unsecure option.

-Rich


og:

Sitat

We will add this in a future update. We currently note if the device was added with S2, but we do not note S0, so I just have to add that. Note that you can tell if a device was added with S0 in the inclusion log when you add it.


Jeg har beskrevet en metode for å sjekke det via debugging-innstillingen, link ligger i signaturen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ZoRaC said:

Jeg spurte HomeSeer support om dette i 2019 og fikk til svar at listen viser om den støtter secure, men ikke om den er inkludert secure eller ikke:

Jeg skal være forsiktig med å snakke imot HomeSeer support; men her hos meg har jeg god kontroll på hvilke 2 Fibaro Dimmer 2 som fortsatt er inkludert som Secure (har ikke orket å exclude/include) og det er KUN disse 2 (pluss IDLock'en min) som er listet opp med "Supported Secure" og "Controlled Secure". Bla. alle de andre Dimmer 2 pillene mine er listed uten denne informasjonen. Virker litt for tilfeldig...

Bare for å dobbeltsjekke så testet jeg metoden du beskriver i signaturen din også, og den viser det samme på et tilfeldig utvalg noder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.