Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Jeg er ute etter tips/ide på produkter ang dette prosjektet. ( Gateway, 2-3xkontakter og temp sensorer)


Knutarn

Spørsmål

Hei! :)

 

Jeg er ute etter tips på produkter ang dette prosjektet.

 

Jeg trenger og kunne styre 2-3 kontakter (on/off samt power meter) samt lese av temperatur og fuktighet hvor som helst i verden via app ol

 

Dette er til et lager jeg har et stykke unna. Så ønsker mulighet til og styre det via app. Samt at jeg ønsker automasjon feks ved høy temp så skrur den av kontakten til temp går lav osv :)

 

Pris: billigst mulig samt bra kvalitet til at det kan funke 24/7 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Jeg bruker openhab til mer eller mindre samme bruksomeråde.

Openhab-appen styrer openhab-maskina over myopenhab cloud (eller direkte når på samme nett).

Som maskin til openhab kan en raspberry pi brukes.

Dingsene kan da være zigbee, zwave eller noe annet.

 

Openhab og tilhørende cloud er gratis, men regn med tid til å sette seg inn i systemet.

Det er ingen hemelighet at ørlitt programmering og generell IT erfaring er en stor fordel før man tar fatt på openhab.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
On 29/08/2021 at 19:08, NilsOF said:

Jeg bruker openhab til mer eller mindre samme bruksomeråde.

Openhab-appen styrer openhab-maskina over myopenhab cloud (eller direkte når på samme nett).

Som maskin til openhab kan en raspberry pi brukes.

Dingsene kan da være zigbee, zwave eller noe annet.

 

Openhab og tilhørende cloud er gratis, men regn med tid til å sette seg inn i systemet.

Det er ingen hemelighet at ørlitt programmering og generell IT erfaring er en stor fordel før man tar fatt på openhab.

 

Må man åpne porter i ruteren? Er ute etter noe som jeg slipper og gjøre dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jepp, myopenhab bruker https.

Se på openhabian som "ramme" for kjøre openhab på raspberry pi.

Jeg mener at det da skal være mulig å kjøre openhab i RAM, og derfor gjør at systemet blir ganske robust.

Nå har jeg aldri brukt openhabian, men den tutes som den enkleste måten å kjøre/administrere openhab på rpi. Dvs. det er ferdige menyer for det meste på oppsett/administrasjon.

 

Må si at det overrasker meg at ingen andre systemer har blitt foreslått 😉

 

 

 

Endret av NilsOF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Så billig som mulig skulle vel tilsi en RPI med linux-system.

I tillegg en RFX, Zigbee eller Zwave transeiver.

Av software så vil Home Assistant og Domoticz også være kandidater.

 

Men det man ikke betaler for med kroner må man ofte bruke tid på.

Endret av Guahtdim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.