Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave bevegelsessensor som trigger Z-wave-dimmer?


EvenHF

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny på hjemmeautomasjon, så beklager om dette har blitt tatt opp før (jeg fant ikke noe i forumet). 

 

Utgangspunkt: Athom Homey Pro. Jeg har et bad med 2 inngangsdører. Planen var å sette opp en 2-pol Q-Light Zerodim Smart ved den ene døren og så ha en Z-wave bevegelsessensor av noen form under som kan fange opp bevegelse ved inngang fra den andre døren. Dermed kan man få skrudd på lyset enten ved å trykke på dimmebryteren eller ved å gå inn fra andre døren. Det er lagt opp til veggmontering, så jeg er utelukkende interessert i innfelt bevegelsessensor slik som Elko Smartpir. Det er viktig at bevegelsessensoren ikke bryter strømmen til til dimmeren, da den dermed blir dratt ut av nettverket i et bankende kjør. Det er mulig at Elko Smartpir er eneste alternativ, men av gjeldende versjon av Elko-appen til Homey ser ikke denne ut til å være støttet. Er det noen som vet om alternativ bevegelsessensor i et slikt tilfelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (På 1.9.2021 den 22.07):

AeoTec Multisensor 6 altså. :)

Den går på 5V, så du trenger en omformer et sted.

Takk for tilbakemelding! 

Synes ikke helt det ser ut til at denne passer i en standard Elko RS16-"ramme", altså på rekke og rad med de øvrige lysbryterne? For det er i hvert fall det som er tanken, kanskje ikke helt godt forklart i OP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nei det går ikke. Multisensor 6 kan felles inn i veggen, men det finnes ikke originale kit for å få den inn i en Elko-ramme.

 

Men er det ikke noen som 3D-printer slike? Mener å ha sett det til Multisensor6 og Fibaro Motion Sensor, til og med her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (På 5.9.2021 den 12.42):

Ah, nei det går ikke. Multisensor 6 kan felles inn i veggen, men det finnes ikke originale kit for å få den inn i en Elko-ramme.

 

Men er det ikke noen som 3D-printer slike? Mener å ha sett det til Multisensor6 og Fibaro Motion Sensor, til og med her på forumet.

I det tilfelle noen har mulighet til dette (i rett farge og pen finish) er jeg veldig interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.