Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Eltilsynet - skrekk og gru?


hjemmedude

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et eldre hus som det jobbes med å pusse opp, her var det strøm fra før, men har likevel valgt å få hjelp til større inntak og nytt sikringsskap av elektrikerfirma. En del arbeid i huset er utført av dette firmaet, men to rom er installert av elektriker-kamerater.

Jeg frykter at eltilsynet ber om dokumentasjon på dette; andre mener dette ikke vil bli avdekket av eltilsynet siden alt er utført etter boken.. Det er ikke tatt noen snarveier i installasjonen alt er dokumentert med bilder, men det mangler dog altså samsvarserklæring.

Verdt å høre med firmaet jeg har brukt før om de kan sjekke og evt hjelpe dersom tilsynet finner mangel i dokumentasjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde besøk av eltilsynet i mitt slitne, gamle hus, under oppussing. Hadde til og med to uttak til taklamper som bare hadde elektikerteip inntil nye lamper var på plass. Han tok en overflatisk visuell inspeksjon og målte jording på kjøkkenutstyr og bad. Jeg fikk beskjed om at jeg i allfall burde påkoste noen sukkerbiter på ledningsstumpene, men han rapporterte det ikke. Er nok litt avhengig av hvem du treffer, men jeg vil si det var relativt "ufarlig" å få dem på besøk, etter min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.