Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Et typisk WTF-øyeblikk med en oppblåst Aeotec Z-Stick


Anbefalte innlegg

Jeg kom til Pi-ene i huset, som jeg ikke har sjekket på noen uker (siden alt bare surrer og går), og da var dekslene på den ene Z-Sticken løsnet. Og så fikk jeg se sperreballongen... Jeg må innrømme at jeg ble fullstendig forvirret her en stund, fram til jeg kom på at denne greia har batteribackup. Så det må være det batteriet som har fått samme "sykdommen" som fruens Microsoft Surface 3 fikk for et par år siden. Ja, ja. Jeg får finne fram kvitteringen og ta en tur innom Kjell & C på Sørlandssenteret til helga...

 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

 

Egentlig trenger jeg jo ikke batteriet i den, for jeg går aldri rundt og kobler til noe på stedet. Men er det noen som vet om denne funker uten batteriet? Så jeg kan bare klippe ledningene og blåse i hele greia?

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar backup, ja. Jeg tror faktisk jeg allerede har en som er gyldig, for dette er bare driftskontrollen. Den har ingen annen jobb enn å slå av og på de fire andre Pi-ene hvis noe kjører seg, så i praksis har den vel vært brukt fire-fem ganger på tre år. Dermed er de ikke mye til nettverk på den. Jeg prøver å få den inn til Kjell på lørdag, når jeg skal ut og prøvekjøre en Duracell-bil, og så klipper jeg kablene hvis de nekter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.