Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nye Homey Bridge


ttjoe

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...

Jeg er ikke noe ekspert og holder fortsatt med å lære meg om smart-hjem- verden, men jeg vil også helst holde ting lokalt istedet av å være avhengig av en skytjeneste og betale månedlig for det...jeg mistenker at de gjør dette fordi da tjener de på å selge din data videre, mens med dagens system holdes data lokalt?

Her en oversikt av forskjellen mellom Pro og Bridge fra Homey:

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

 

Jeg har anskaffet denne. Fikk den tilsendt fra Nederland. Har allerede en konto på Athom for min Homey Pro.

Får ikke til å legge den til. På tlf, kan jeg se den dukke opp under Bluetooth, men i appen leges den ikke til.

 

Ser at det skrives noe om at man skal være med i et 'beta-program' ..? (wtf). Har prøvd å melde meg på, men kan ikke finne ut for jeg ligger i køen.

Synes også det er helt absurd at de selger meg en enhet som de nekter meg å bruke.
Noen som har noe tis og råd her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lyttet til Homey's lansering og de forklarer tydelig at man kan begynne å kjøpe hubben, men at den ikke fungerer inntil du får invitert i betaen, eller når betaen er over og alle kan registrere seg. Lurt å sjekke med dem.

Har andre noe tanker på denne nye hubben? Det virker som ideelt, og med bredere støtte en f.eks Futurehome?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Steven said:

jeg lyttet til Homey's lansering og de forklarer tydelig at man kan begynne å kjøpe hubben, men at den ikke fungerer inntil du får invitert i betaen, eller når betaen er over og alle kan registrere seg.

Det er spesielt å selge et produkt som man så senere må melde seg på et beta-program for å få til å fungere...?  Snodig valg av Homey-folkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er litt rart, samtidig er det tydelig at man ikke bør kjøpe det før man har fått invitasjon i betaen.

Uansett, hva tenker dere generelt om denne nye modellen? Kostmessig er det lønnsomt til tross for en månedlig betaling på 35kr.

Homey pro: 3800kr og ferdig med det.
Homey Bridge: 800kr + 35kr per måned, altså 420kr per år. Det betyr at etter 7 år (si 6 med med sannsynlig prisøkning) har du betalt samme summen som Homey Pro. Men det er sannsynlig at om 5-6 år må man likevel opppgradere Homey pro, siden industrien vil ikke la oss være i fred og vil nok tvinge oss til å bruke nye protokoller.

Så hva er egentlig grunnen til å kjøpe Pro nå? Det viktigste er at Pro fungerer uten internett, mens Bridge ikke? Og at Pro vil være raskere? (selv om Athom sier at deres cloud vil være lynrask...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.