Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave dørsensor


Slabbedask

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med en type driftsikker z-wave dørsensor?

Hvilken type/merke bør jeg velge?

Størrelse og utsende spiller ingen rolle, driftsikkerhet er viktigst.

Samt at en ikke må bytte batteri hele tiden.

Er disse fra Ali noe som funker over tid?

https://www.aliexpress.com/item/32820939183.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.32ca58d6R2KuYh&algo_pvid=22bfd98e-ede1-437a-a798-01a1bec78dcb&algo_exp_id=22bfd98e-ede1-437a-a798-01a1bec78dcb-1&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000021260888030"} 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (4 minutter siden):

Jeg er veldig fornøyd med Sensative sine. 

Hadde helst sett for meg noen med utskiftbare batterier, men om det holder ca 7 år så er jo det lenge.

Nå har jeg ikke laget så mange eventer enda, hvordan er det når en slik går tom for batterier og må skiftes ut. Er det en enkel måte å bytte sensoren ut slik at man slipper å lage nye eventer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også en del Sensative Strip i vinuder og dører hvor jeg helst ikke vil se dem.

 

Men jeg har også noen Neo Z-wave batterisensor i garasjen som har overrasket meg på batteritiden. De har utbyttbare batterier også. 

 

(Bruker ikke Replace Node for jeg tror den tvinger secure inclusion uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
ZoRaC skrev (På 19.9.2021 den 19.24):

Jeg er veldig fornøyd med Sensative sine. 
 

Bruker Neo Coolcam sine på postkassen. Fungerer bra de også. 

Så da funker de fint i kulde? Har hatt mine liggende enstund, la en til idag. Noen formening om hvilken som er best på kulda av Coolcam neo og sensative?

En annen ting som er litt rart på Coolcam Neo, noen ganger sa forsvinner childene. Bare status linja som vises i HS. Kommer tilbake ved aktivering av sensor. Mulig det er en feil med den jeg har, eventuelt prøve rescan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slabbedask skrev (9 minutter siden):

Så da funker de fint i kulde? Har hatt mine liggende enstund, la en til idag. Noen formening om hvilken som er best på kulda av Coolcam neo og sensative?


Ja, har ikke merket noe problem. Ville brukt Neo i postkasse. Bedre rekkevidde og mulig å bytte batteri. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pr idag 7 neo senorer. Flere liggandes som eg ikkje har hengt opp. 2 av dei er på garasjeportene og batteriet har iallefall holdt i 1år, muligens lenger også. Husker ikkje kva tid eg monterte den.

Har også 7-8 Neo bevegelse sensorer, dei også varer og varer. Dei rapporterer også temp og lux, litt usikker på den lux verdien. Men har ikkje brukt den pr no.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.