Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotek multisensor 6 temperatur kalibrering


GeirN

Anbefalte innlegg

Har en Multisensor 6 som går på USB på kjøkken. 

Primært for å måle temp.

Problem er at den måler 2,3c+ mot faktisk temp. Muligens siden den er plassert i tak. Har funnet at det skal være mulig å gå inn på innstilling #201 og sette offsett til verdi -23.

Dette fungerer dog ikke. Virker som det faktisk blir ignorert. Etter lagring ender ikke temp seg og når jeg går inn på innstilling #201 er den enda blank.

Noen som har klart å kalibrere slike i HS?

 

Jeg jukser det til i dag ved å ta hensyn til de +2,3c i ovn på/av regel, så er ingen krise.

Men hadde vært kult å se riktig temperatur i oversikten da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GeirN skrev (2 timer siden):

Har en Multisensor 6 som går på USB på kjøkken. 

Primært for å måle temp.

Problem er at den måler 2,3c+ mot faktisk temp. Muligens siden den er plassert i tak. Har funnet at det skal være mulig å gå inn på innstilling #201 og sette offsett til verdi -23.

Dette fungerer dog ikke. Virker som det faktisk blir ignorert. Etter lagring ender ikke temp seg og når jeg går inn på innstilling #201 er den enda blank.

Noen som har klart å kalibrere slike i HS?

 

Jeg jukser det til i dag ved å ta hensyn til de +2,3c i ovn på/av regel, så er ingen krise.

Men hadde vært kult å se riktig temperatur i oversikten da.

 

Har du sett denne?

https://aeotec.freshdesk.com/support/solutions/articles/6000120736-calibrating-offsetting-temperature-on-multisensor-6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GeirN skrev (2 minutter siden):

Ja, har prøvd å forstå den oppskriften. Lurer på om jeg nå fikk til å sette inn verdi -23 på parameter #201.

I allefall kommer den verdien opp når jeg går inn på den.

 

Det påvirker dog ikke noe på vist temperatur.

Prøv å legge inn verdien 233 med 1 byte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olex skrev (4 minutter siden):

Prøv å legge inn verdien 233 med 1 byte.

 

Ok, tester det.

 

Lurer på om det også kan være noe med at sensor ikke våken.

Tenkte den kanskje alltid var våken på USB strøm, men synes det er pussig jeg ikke kan se verdien jeg har lagret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21/09/2021 at 13:28, GeirN said:

Tenkte den kanskje alltid var våken på USB strøm, men synes det er pussig jeg ikke kan se verdien jeg har lagret.

Du vil se på Z-wave tab'en en advarsel om at "dette er en batterienhet" hvis den går på batteri. På USB-strøm vil den alltid lytte etter beskjeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.