Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rekkefølge på "child devies" i HS4


Fjosepose

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kan fortelle om og hvordan man endrer på rekkefølgen til "child devices" i HS4?

1452644655_Screenshot2021-10-04at22_00_08.thumb.png.01971ab83f2f00578e2ee8115a6f1000.png

Jeg ønsker feks å flytte opp nederste "Gang........delay(2093)" etpar hakk opp. Har klart å stokke om knappene internt i en child device, men ikke seg i mellom.

Endret av Fjosepose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjosepose skrev (14 timer siden):

Hei

Er det noen som kan fortelle om og hvordan man endrer på rekkefølgen til "child devices" i HS4?

 

Jeg ønsker feks å flytte opp nederste "Gang........delay(2093)" etpar hakk opp. Har klart å stokke om knappene internt i en child device, men ikke seg i mellom.

Du kan bare dra de opp og ned her ved hjelp av piler eller de 6 prikkene.
image.thumb.png.3f359b7dad2738b5e886287fa0dbba74.png

 

her kan du også velge hva som skal vises på forsiden:

De som har ! vises på Device-"kortet" i grid mode:
image.png.7746d9d549c3caffbfd0462bfd050187.png

Endret av toby_77
  • Like 1
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrE skrev (1 time siden):

Noen som vet om man kan endre rekkerølge på devices i grid modus?

Slik at jeg f. eks hadde fått lys øverst, så sensorer, så brytere osv....

min erfaring er oppskriften lenger opp i denne tråden endrer rekkefølgen på features/Child devices i både list og grid mode. Opplever du noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men vil endre rekkefølgen på nodene i grid mode / list mode. :) Altså devices, ikke child devices.

Da kunne grid mode fort erstattet behovet for HSTouch på en tablet i inngangspartiet f. eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrE skrev (39 minutter siden):

Nei, men vil endre rekkefølgen på nodene i grid mode / list mode. :) Altså devices, ikke child devices.

Da kunne grid mode fort erstattet behovet for HSTouch på en tablet i inngangspartiet f. eks..

da er jeg med ;)

nei rekkefølgen på disse er vel primært ut fra sorteringen så for å endre på de så må man vel sette en navngivning som gir rett sortering:
image.png.fe00d311dddea4cc3deee91830b9a674.png

 

Men her er det vel Homeseer mobile appen skal løse noe? Jeg har selv ikke brukt den så mye så vet ikke om det løser problemet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.