Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

UniFi Protect


SK951

Anbefalte innlegg

Hei,

 

vurderer kamera og dørklokke fra Ubiquiti. Noe kostbar løsning som krever Unifi Protect "server" (i form av Dreammachine Pro, Cloud key gen 2 plus), men til gjengjeld ser systemet nokså robust ut. Selve dørklokka ser også fin ut. Plugin til Homeseer 4 er også på plass, samt. støtte i Home Assistant (sikkert flere systemer også). Jeg gå til innkjøp av diverse Unifi nettversprodukter, så noe av kostnaden blir delt med nettverksoppsettet.

 

Er det noen her som har personlig erfaring med kamera og annet sikkerhetstilbehør fra Ubiquiti - og integrering i egne systemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Nå er jeg veldig sent ute med å svare på denne, og sikkert ikke aktuelt for deg lengre.

Men her er noen ord tilfelle andre lurer.

 

Det sagt så er det ingen tvil om at det er billigere systemer der ute.

Personlig har jeg gått all in i Ubiquiti sitt UniFi økosystem med nettverk og Protect av to hoved grunner:

  • Alt av opptak er lokalt, ingen skytjeneste men fremdeles tilgjengelig fra utenfor nettverket via portal.
  • Semi proft nettverk som er skalerbar med et stort brukerforum på reddit m.m

Har 2 PoE kamera, 2 WiFi kamera og smart ringeklokke på WiFi med strøm fra ringeklokketrafo.

 

Unifi kan brukes til alt fra lys, bevegelse og lyd deteksjon m.m:

image.thumb.png.59a06e4291a5b6498e689e0a420cf9a0.png

 

Stream kan enkelt legges til i Dashboard, og på Home Assistant Stream Deck både som live view og klikkbar knapp som åpner RTSP stream:

image.png.17f11f0a688f573b64620620bd5b79bf.png

 

Personlig er UniFi 10/10 for meg

Endret av emos
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.