Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HTML som går i stå


Decibel

Anbefalte innlegg

Etter at jeg oppgraderte til HS4 så har jeg merket meg et problem, og det er at systemet har en tendens til å fryse. Eller nærmere bestemt så er det HTML-biten som fryser.

Jeg merket det litt med HS3 også, men etter at jeg oppgraderte har jeg merket det tydeligere.

Det som skjer er at dersom jeg trykker på en av device'ne (altså at jeg vil inn å redigere den), så skjer det ikke noe. Og uansett hva jeg trykker på etter dette, så er HTML låst. Browseren står bare å laster websiden, men blir ikke ferdig.

Systemet er tydeligvis oppe og kjører, siden brytere fungerer og jeg kan logge inn via mobilen. Men dersom jeg forsøker å gå inn via ip-adressen så skjer det ikke noe.

 

Jeg begynner å lure på om dette kan være en mer omfattende feil. Jeg har hatt mange rare feil på systemet, som ikke er helt enkle å finne ut av.  Deriblant har Z-wave vært kranglete å få online i flere år, og CPS Tuya sluttet helt å fungere for noen måneder siden. Flere av disse feilene har blitt sjekket av support-avdelingen til Homeseer, men uten at de har funnet noe feil.

 

Mens jeg har skrevet dette innlegget, så har browseren prøvd å laste websiden uten hell. Så nå er det vel bare å gjøre det eneste som fungerer, nemlig å avslutte homeseer, og starte programmet på nytt. Dersom noen har tips til hva som kan være problemet så er det bare å rope ut!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har forsåvidt samme problem, men har ikke hatt veldig høy prioritet å fikse det inntil jeg så smått begynte i går. 
Også her fungerer alt annet tilsynelatende godt (Merk tilsynelatende.)

 

kjører på win2016-server med 6 eller 8 kjerner, 24gb ram tror jeg og 10k sas-disker. (VM på en server altså..)

 

I går deaktiverte jeg mange plug-ins, og da ble det merkbar forskjell!

Oppdaget tilfeldigvis at f.eks Jowihue var kommet med en egen versjon for HS4 (måtte riktignok betale $39 for den også da), så oppgraderte denne og slo av noen som er mindre aktuelle til vinteren samt noen som blir lite brukt. 
Det ble vesentlig bedre, men langt ifra bra. 
 

(Jeg har tidligere vært i kontakt med HS om dette mens jeg kjørte HS3, og de svarer som vanlig at når en kjører virtuelt og med sånn OS tilbyr de ingen støtte😕 (i det tilfellet er det kanskje ok, men det standardsvaret kommer de med samme hvor lite relevant platform kan være for problemet……))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.