Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro dør-/vindusensor eller HueMotion


Tor Aage

Anbefalte innlegg

Har satt opp Philips HUE i garderoben, og tenkte å ha en Fibaro dør-sensor til å trigge dette. 

 

Men jeg har ikke lyktes med å få lagt inn sensoren i HS, uansett hvor mye jeg prøver. 

 

Jeg følger bruksanvisning, tips og triks fra svigerfar, resetter sensoren osv, men fortsatt like vanskelig å få den inn. 

 

Jeg setter HS i innluderingsmodus, trippelklikker på TMP-knappen bak på sensoren, men den blinker kun raskt, uten å gjøre noe mer. 

 

Forsøk på å klikke både bak og inni gir ingen resultat. 

 

Har stått alt fra én meter til 1 cm unna antenna til systemet, men lite action. 

 

Råd og tips mottas med takk :)

Endret av Tor Aage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ingen forslag til å løse akkurat det problemet, da det for meg virker som du har gjort det samme som jeg ville ha testet.

 

Dersom du ikke får det til med den sensoren, så kan du jo alltids teste ut Philips HUE Motion sensor.

Mtp det er til garderoben så tror jeg den vil gjøre grei nytte for seg.

 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/elmateriell/HUEMOTION/philips-hue-bevegelsessensor

 

Jeg bruker min på kjøkkenet. fungerer veldig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ta en factory reset først.. så prøver du å inkludere sensoren igjen.

 

Kan være at den er bundet mot et annet system, så da vil den vel ikke la seg inkludere i ditt system?

Denne bindingen fjerner du med en factory reset..

Endret av Andreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Andreas skrev:

Prøv å ta en factory reset først.. så prøver du å inkludere sensoren igjen.

 

Kan være at den er bundet mot et annet system, så da vil den vel ikke la seg inkludere i ditt system?

Denne bindingen fjerner du med en factory reset..

Hvordan gjør man en factory rett?

 

Er det batteri inn mens magneten er inntil, fjern magnet, ta ut batteri, sett i batteri ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Merko skrev:

nå har jeg ingen forslag til å løse akkurat det problemet, da det for meg virker som du har gjort det samme som jeg ville ha testet.

 

Dersom du ikke får det til med den sensoren, så kan du jo alltids teste ut Philips HUE Motion sensor.

Mtp det er til garderoben så tror jeg den vil gjøre grei nytte for seg.

 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/elmateriell/HUEMOTION/philips-hue-bevegelsessensor

 

Jeg bruker min på kjøkkenet. fungerer veldig greit :)

Har vurdert denne :)

 

Kan den settes opp til å trigge andre ting i HS?

 

Hvis ikke blir jo garderoben et nærmest frittstående "system i systemet" på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tor Aage skrev:

Har vurdert denne :)

 

Kan den settes opp til å trigge andre ting i HS?

 

Hvis ikke blir jo garderoben et nærmest frittstående "system i systemet" på en måte. 

 

Oppdaterte nettopp pluginen, så ja, det kan trigge andre ting i HS.

 

fEXxOS3.png

 

Var ikke klar over at det var temperatursensor i denne saken, så da går jeg nok til innkjøp av flere av disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lumzk skrev:

Har du lokket på sensoren på mens du trippelklikker på TMP-knappen bakpå? Lokket har en pinne som trykker inn innvendig TMP-knapp.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

Har prøvd både med lokket på, og da trykke TMP-knappen bak, og også holde inne TMP-knappen bak, og trykke på TMP-knappen inni. 

Endret av Tor Aage
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Merko skrev:

 

Oppdaterte nettopp pluginen, så ja, det kan trigge andre ting i HS.

 

fEXxOS3.png

 

Var ikke klar over at det var temperatursensor i denne saken, så da går jeg nok til innkjøp av flere av disse..

Og prisen var ikke så verst den heller :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Merko skrev:

 

Oppdaterte nettopp pluginen, så ja, det kan trigge andre ting i HS.

 

fEXxOS3.png

 

Var ikke klar over at det var temperatursensor i denne saken, så da går jeg nok til innkjøp av flere av disse..

Og prisen var ikke så verst den heller :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Merko skrev:

 

Oppdaterte nettopp pluginen, så ja, det kan trigge andre ting i HS.

 

fEXxOS3.png

 

Var ikke klar over at det var temperatursensor i denne saken, så da går jeg nok til innkjøp av flere av disse..

Ved første øyekast så ser det jo ut som denne kan konkurrere med Fibaro sitt "øye", bortsett fra jordskjelv-sensoren øyet har. 

 

Litt avsporing fra opprinnelig spørsmål her nå, men legges denne sensoren inn like enkelt som en lyspære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. ;)

 

Siden du fant ut av det, så kan jeg nevne det her også i tilfelle noen andre kommer over denne tråden en eller annen gang.

 

Om man skal aktivere Philips HUE Motion sensor, så må man gå til JowiHue Configurasjonen (eks http://HomeSeer-IP/JowiHue_Configuration

 

Så må du hukke av på Create devices for Philips motion sensors (Motion, Luminance and Temperature)  som ligger under Miscellaneous options  litt lengre ned på siden (pass på at du har siste versjon av JowiHue pluginen, da dette er en av de nyere funksjonene..

 

5jVkUbU.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 27.12.2016 klokken 12.28, Merko skrev:

nå har jeg ingen forslag til å løse akkurat det problemet, da det for meg virker som du har gjort det samme som jeg ville ha testet.

 

Dersom du ikke får det til med den sensoren, så kan du jo alltids teste ut Philips HUE Motion sensor.

Mtp det er til garderoben så tror jeg den vil gjøre grei nytte for seg.

 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/elmateriell/HUEMOTION/philips-hue-bevegelsessensor

 

Jeg bruker min på kjøkkenet. fungerer veldig greit :)

Har akkuart kjøp meg Hue motionsensor og får ikke til å inkluderere den i HS3 (har selvølgelig Jowihue). Den dukker ikke opp under device i hele tatt. Har du noe tips om hvordan dette skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.