Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Develco eller Cavius


GEIR1

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av 10 røykvarslere. Cavius ser bra ut, men ser at disse ikke kan kobles til Athom Homey. Develco derimot kan kobles sammen med Homey.

Cavius og Develco ser for meg helt like ut, er det noe forskjell på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske stor forskjell på de to.

 

Develco bruker ZigBee og er avhengig av en sentral (f.eks. Homey) for seriekobling.

 

Cavius bruker 868Mzh og trenger ingen sentral for seriekobling, men med en hub kan man få varsel i app (og oppkobling er noe enklere).

 

Selv har jeg valgt Cavius (med hub) siden jeg heller vil ha uavhengig seriekobling enn integrasjon mot resten av huset. Appen er ikke ekstremt imponerende, men den gjør det den skal.. likte spesielt godt det at det var mulig å programmere og teste uten at jeg måtte bruke hørselvern.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.