Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tibber custom


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Det har skjedd noen endringer i HA den siste tiden(november/desember) som har ført til at enkelte deler tibber integrasjonen har falt ut.

Mener Iversen har oppdatert integrasjonen for å imøtegå endringene.

En annen ting er at man er veldig avhengig av at Tibber sine servere fungerer normalt for at man skal få tak i de nødvendige data.

 

Får du fortsatt ikke opp data?

Hvilken sensor/attributt er det snakk om?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilsivar skrev (1 time siden):

Gjelder bare den grafiske fremstillingen. Har nesten gitt den opp nå. Merkelig at den fungerte 23 november, men ikke siden.

 

Takk for interessen, og god jul!

 

Dersom det bare er den grafiske fremstillingen som ikke fungerer, så er jo det litt rart.

Først og fremst sjekk at sensoren oppdaterer seg som den skal.

Det gjør du under utviklingspanelet/tilstander. finn aktuell sensor der. Se etter når den ble oppdatert sist.

Oppdaterer den seg ikke kan du forsøke følgende:

 

1. Konfigurasjoner

2. Enheter og tjenester

3. Finn tibber integrasjonen, trykk på de tre prikkene nede til høgre. Kontroller så systemalternativer.

image.png.54776767ae7b90a2c6c0b74509096a9e.png

 

image.png.54c1bd1954ae414cc4f9b244c01150ec.png

 

4. velg så last inn på nytt.

 

Dersom sensoren du bruker er i orden og dette ikke hjelper så ville jeg prøvd/testet en annen grafisk fremstiller.(Jeg vet ikke hvilken du bruker)

Man har jo Graphana og du har apexcharts. Den første har jeg ikke testet. Selv bruker jeg den siste.

 

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Her er sensoren: bilde.thumb.png.4fc4eb915876a2cff1109e8e37f70c75.png

 

Ser at du har 22 entiteter, jeg har 19. Kommer dine fra Tibber Pulse? Har du solpaneler?

 

Ellers ser degreit ut, men to entiteter er utilgjengelige : bilde.thumb.png.e84a66e5eaec84de13f874be682d8318.png

Det røde til høyre sier "Gjenopprettet".

 

Takker så my for all hjelp!

 

Mvh Nils-Ivar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.