Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Utelys med astrour, skal jeg gå for Homey?


doktorfruen

Spørsmål

Har et gammelt hus jeg pusser opp litt etter litt. Har nå nytt elektriskk anlegg.

Yale Doorman, med yale hub
Nest røykvarslere
Innebygd Sonos anlegg.

Panelovner med Wifi

Tibber Pulse

Easee lader

(Foreløpig dum) Villavent ventilasjonsanlegg.
Dum komfyrvakt og lekasjestopper.

Siste tilskudd er Ikea Trådløs lys og bevegelsessensor på vaskerommet.

 

 

Nå er det tid for utelys. Har vurdert et vanlig skumringsrele, har fått anbefalt astrour til å sette i koblingsboksen, men ser at to slike blir like dyrt som en Athom Homey Pro.
Skal jeg da kjøpe en Homey og sette Ikea Trådløspærer i utelysene? Kan jeg bruke et digitalt astrour i Homey?
Jeg ønsker på sikt også temperatur- og fuktighetsmålere i ulike rom.

Hva gjør jeg og hvordan gjør jeg dette? Er ikke helt tapt bak en vogn når det kommer til data, men har aldri programmert noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Kjenner ikke Homey så den kan jeg ikke si noe om men jeg vil nå tro at ALLE slike hjemmeautomasjonsprodukter har mulighet for en eller annen form for astrour slik at du har sunset, sunrise og slikt tilgjengelig for din lokasjon. Med det utgangspunktet du har ville jeg absolutt ikke satt noe koblingsur på utelysene.

 

Jeg har dimmer på alle utelysene mine (3 bygninger) og litt forenklet slår de seg på 3% ved sunset, av kl 23 i ukedager og 24 i helg. Om morgenen på kl 07 og av ved sunrise. Ved bevegelse utendørs går de opp i 100% og blir stående der til 10 minutt etter siste bebegelse. Samme om natten, bevegelse slår på og utenfor normal "utelystid" slår de seg av etter bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg har et par Aeotec Multisensor som ikke virker pålitelig så jeg har supplert med et par Nexa SP-816, disse har en oppgitt deteksjonsavstand på 10 meter men virker pålitelig opptil 15 meter hos meg. De ser jo litt harry ut og går på batteri men funker supert. https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/plug-in-produkter/fjernstrombrytere/bevegelsessensor-004996/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.