Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ZSC-01DW - Touch Panel Wall Controller


Alpøy

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
52 minutter siden, oddm skrev:

Kan denne brukes mot fibaro dimmer 2 for å styre lysene av på / dimme ??

Det skal fungere i følge manualen. Hver gruppe (1-4) kan assosieres mot inntil 12 enheter.

Det kan være noe variabelt hvor godt sentralen din støtter statuser eller om man må ty til direkte assosiasjon kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oddm skrev:

Kan denne brukes mot fibaro dimmer 2 for å styre lysene av på / dimme ??

Disse to virker greit sammen. Men. Selve kontrolleren støtter ikke Security Class, dvs. inkluderes alltid som en "non secure device".

Problemmet kan oppstå om du bruker f. eks. VERA eller Zipato gateways. Disse to automatisk inkluderer Fibaro FGD-212 dimmer som en "secure device".

Som følge: en "non secure" kontroller får ikke lov til å styre en "secure" dimmer...

Disse problemmer oppstår ikke med f. eks. Fibaro gateways, HomeSeer, Z-Way, ... da hu alltid har mulighet til å velge hvordan enheten skal inkluderes i nettverket - secure eller non secure.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny på dette og bruker homeseer, Får lagt den  til, men ikke til å fungere. den klarer ikke å sl¨å av og på lysene. Prøver å assosieres mot dimmer 2 må være noe jeg gjør feil her.  finner ike mye info på nett om denne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Moskus skrev:

Det var litt lite informasjon... har du lest om assosiasjon i HomeSeer-skolen del 4?

 

I utgangspunktet er det å åpne Z-wave tab'en på Root til ZSC-01DW, finne "Associations", og legge Dimmer 2 i gruppe 1 (for eksempel) HVIS Dimmer 2 er lagt til non-secure.

Egentlig i Gruppe 2 (eller 3, 4, 5), så lenge Gruppe 1 på alle Z-Wave Plus enhetter er "reservert" som Lifeline gruppe og assosieres (alltid) med Master kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har denne og benytter den i assosiasjon med 1 stk Aeon Smart Dimmer 6, 1 stk TKB TZ67G og 2 stk Fibaro Dimmer 2.

Den fungerer helt topp, men som Moskus nevnte, så må disse komponentene være lagt til som non-secure.

 

Den passer i f.eks denne type boks:

http://www.clasohlson.com/no/Multiboks-Elko/32-6182

 

Mitt oppsett:

Knapp 1 (gr.2): alle komponentene

Knapp 2 (gr.3): fibaro dimmer 2 (taklampe)

Knapp 3 (gr.4): aeon  og TKB dimmer (gulv- og bordlampe)

Knapp 4 (gr.5): fibaro dimmer 2 (bordlampe)

 

Etter et par måneders bruk, ser jeg at jeg stort sett bare lar gr.2 stå aktiv, for å slå av/på/dimme hele stua.

Spesielt knappene med 25%/50%/75%/100% er veldig nyttige, og blir mye brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
På 2/26/2017 den 17.29, Yngve skrev:

Den fungerer helt topp, men som Moskus nevnte, så må disse komponentene være lagt til som non-secure.

ZSC-01DW har nå mulighet til å bli inkludert som en SECURE device (og etter det bli assosiert med "secure" noder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tverfyll skrev:

Det er ingen lys annet en den ene dioden som blinker når man bytter gruppe.

 

Jeg kan se om jeg husker å ta bilde av den på veggen når jeg kommer hjem.

 

Husket du å ta bilde? :D Veldig interessert i å se hvordan den ser ut på veggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser dem ut på veggen. :)

Jeg er egenlig veldig fornøyd med disse kontrollerene. De sitter som støpt på veggen, fungerer upåklagelig og tar seg veldig bra ut. Bruker dem som "room controller" til å styre forskjellige lys i rommet.

Den gir ikke noe lyd, men kun et lite subtilt rødt lys som blinker når den registrerer trykk. Sensitiv og presis, og ikke merket noe tull når jeg bruker den.

 

Bitteliten ting som kan være litt negativt, men forventet:

Du skal være obs på at med denne går det ikke lengre ann å gå inn i et mørkt rom og slenge hånda på lysbryteren for å skru på lyset. Her må du snu deg, ta en titt på panelet, og "sikte" med pekefingeren. ;)

DSC_0125.JPG

DSC_0124.JPG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Squirrel skrev:

Bitteliten ting som kan være litt negativt, men forventet:

Du skal være obs på at med denne går det ikke lengre ann å gå inn i et mørkt rom og slenge hånda på lysbryteren for å skru på lyset. Her må du snu deg, ta en titt på panelet, og "sikte" med pekefingeren. ;)

 

 

Jeg har tatt meg selv i å "slå" etter bryteren på gammel vane flere ganger;) Av og til kommer lyset på hvis jeg er riktig heldig:)

 

10 timer siden, Dennis87 skrev:

Ser veldig bra og stilrent ut :) Blir nok et par slike.

 

Eneste som er synd er at det ikke er lys i de. Det hadde vært knall siden de er koblet på strøm uansett hele tiden kunne det vært svak bakgrunsbelyst på knappene. 

 

Det er plastikk, så du kan jo eksprimentere med å montere en diode bak for å se effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Squirrel skrev:

Du skal være obs på at med denne går det ikke lengre ann å gå inn i et mørkt rom og slenge hånda på lysbryteren for å skru på lyset.

 

2 timer siden, Tverfyll skrev:

Jeg har tatt meg selv i å "slå" etter bryteren på gammel vane flere ganger;) Av og til kommer lyset på hvis jeg er riktig heldig:)

 

 

Øh... automation done wrong? :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tverfyll skrev:

Jeg har tatt meg selv i å "slå" etter bryteren på gammel vane flere ganger;) Av og til kommer lyset på hvis jeg er riktig heldig:)

 

Hvor er sensoren som skal slå på lyset når du går inn i rommet? :o:P;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, ZoRaC said:

 

Hvor er sensoren som skal slå på lyset når du går inn i rommet? :o:P;) 

 

9 hours ago, Moskus said:

 

Øh... automation done wrong? :P 

 

Den sensoren har jeg på soverommet, så der slipper jeg å trykke. ;) Men på kontoret og barnerom ønsker jeg ikke en slik automatikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.