Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Wiz pærer med zigbee/z-wave dingles via hub?


Steven

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en del wiz lyspærer, de fungerer kun via wifi, og jeg styrer dem med wiz-appen og fjernkontroll. Problemet er at Wiz ikke enda har kommet med ekstra ting som f.eks en fin bryter man kan sette på veggen. Spørsmålet er: hvis man kjøper en tredje-part bryter, f.eks den fra Philips Hue eller andre, som typysk bruker z-wave eller zigbee, kan man styre wiz-pærer via en hub som støtter wifi + andre protokoller?
Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner! men f.eks jeg ser at Futurehome kun støtter z-wave og zigbee, ikke wifi. Er det ikke dumt? Jeg trodde at de fleste hub støtter wifi + zigbee eller z-wave.
Det er sikkert tusen spørsmål om hvilke smart-hub er best å investere i, men problemet for meg er at jeg finner mest informasjon på engelks og produkter som ikke er tilgjengelige i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, ja jeg ser at Homey dekker det meste og ser perfekt ut. Problemet er at det koster nesten 4000kr, og for noen som kun har wifi smart-devices og tenker på utvidelse, er det spørsmål om det lønner seg å kjøpe ekstra utstyr på zigbee/z-wave som vil kreve å kjøpe en så dyr hub? Finnes det noe andre hubs med tilsvarende dekning, men rimeligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.