Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Integrasjon av Elko smart i Home Assistant/deCONZ


Refsnes

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som har prøvde å integrere andre elko smart produkter enn dimmer og termostat i deCOZ? 
 

Tenker spesielt på smart plugg og smart  stikk.
 

https://www.elektroimportoren.no/elko-smartplugg-av-paa-16a/4540009/Product.html

 

https://www.elektroimportoren.no/elko-smartstikk-dobbel-16a-plus-ph/4540094/Product.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har nettopp lagt inn smartstikk dobbel. 

  • Det er kun 1 av kontaktene som er smart og kan styres. Dette var ikke jeg klar over. Tabbe fra min side.
  • Kontakten er større enn jeg trodde.
  • I home assisstant har jeg så langt kun fått opp av/på-bryter, dvs. ingen sensorer. Det ser ut til at jeg har sensorer (størm og spenning) i Deconz, men ikke i phoscon og dermed ikke i home assisstant. Må forske litt mer på dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei,

 

Ja, jeg parret nettopp en elko smartplugg 16A med firmware 2.02.04 til en conbee II og deconz 2.16.01. Parret som sensor, men selve pluggen registreres som lys og 2 sensorer blir registrert; effekt (W) og forbruk (kWh). I home assistant (core) 2022.6.0 så popper disse opp helt fint, og virker veldig stabilt foreløpig. Eneste som er litt rart er at selve pluggen lyser rødt på dioden. Mulig det har sammeheng med at den ikke er koblet til elkos egen hub... Eller kanskje det betyr at det går strøm gjennom den? Må finne ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.